چشم امید ساخت ۶۵۰۰ محصول در حوزه نفت به دانش‌بنیان‌ها
چشم امید ساخت ۶۵۰۰ محصول در حوزه نفت به دانش‌بنیان‌ها
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه در دنیا حدود ۷ هزار محصول در حوزه نفت تولید می‌شود در حالی که در کشور ما نهایتا ۵۰۰ محصول در حوزه نفت تولید می‌شود، گفت: حدود ۶۵۰۰ محصول در حوزه نفت در انتظار مراکز دانش بنیان و فکر و اندیشه ما است که باید ساخته شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»علیرضا دانشی در حاشیه امضای قراردادهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با شرکت‌های داخلی در سیزدهمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: امضای قراردادهای خرید کالا یک اقدام عملی در نمایشگاه است که مناطق نفتخیز جنوب در حال اجرای آن است.

وی افزود: ۳ قرارداد خرید کالا امروز به امضا رسید که در جهت ساخت بار اول هستند. این قطعات خریداری شده از قطعات مهم صنعت نفت هستند که تاکنون ساخته نشده بودند و اکنون توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: قراردادهای خرید کالای ساخت بار اول، ظرفیت بسیار خوبی برای برون رفت از برخی مشکلات هستند که در حال اجرای این اقدامات هستیم و امیدواریم در این راستا اقدامات موثری انجام دهیم.

دانشی عنوان کرد: باید وارد مرحله‌های جدیدی از نمایشگاه‌ها بشویم و از ظرفیت‌های همگرایی و هم افزایی شرکت‌های سازنده استفاده کنیم تا حلقه‌های با ارزشی را در صنعت نفت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم صنعت نفت یک بنگاه اقتصادی شود، افزود: بیشتر اقتصادی بودن نفت ارزش ذاتی نفت است اما باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های بالقوه نفت استفاده و در این حوزه ارزش افزوده ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در دنیا حدود ۷ هزار محصول در حوزه نفت تولید می‌شود در حالی که در کشور ما نهایتا ۵۰۰ محصول در حوزه نفت تولید می‌شود. حدود ۶۵۰۰ محصول در حوزه نفت در انتظار مراکز دانش بنیان و فکر و اندیشه ما است که باید ساخته شود و این به معنای کار، شغل و برون رفت از مشکلات است.

دانشی عنوان کرد: باید برای این هدف برنامه‌ریزی کرد تا بتوانیم به قله‌های پیشرفت در حوزه نفت برسیم. باید ارزش افزوده صنعت نفت را بالا ببریم تا این حوزه به یک بنگاه دقیق علمی و اقتصادی تبدیل شود و بتوان از قِبل آن بسیاری از مشکلات را حل کرد.