تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی به‌منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور
تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی به‌منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور
معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تکمیل زنجیره ارزش گفت: تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور و تأمین خوراک صنایع تکمیلی در بخش وزارت صمت ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»مرتضی شاهمیرزایی در نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی کاتالیست صنعت نفت که هم‌زمان با چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت صنعت پتروشیمی پیش از انقلاب حدود ۳ میلیون تن در سال با تولید واقعی حدود ۱.۵ میلیون تن بوده است.

وی با قدردانی از تلاشگران صنعت پتروشیمی که ظرفیت اسمی ۹۰ میلیون تن در سال را هم‌اکنون محقق کرده‌اند، افزود: باید به صنعت عمق داد و بر کیفی‌سازی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر تمرکز کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: محققان و پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان باید همه به سمت بومی‌سازی دانش‌های فنی، کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی و کالا و تجهیزات صنعت پتروشیمی گام بردارند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این مسیر از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

شاهمیرزایی تصریح کرد: مصمم هستیم شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به کمک شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان که سرمایه‌های اصلی این صنعت هستند، کشور را تا پایان این دولت در حوزه کاتالیست‌های صنعت نفت بی‌نیاز کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تکمیل زنجیره ارزش گفت: تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور خروج ارز از کشور و تأمین خوراک صنایع تکمیلی در بخش وزارت صمت ضرورت دارد.

معاون وزیر نفت به صادرات کاتالیست‌های ایرانی به کشور روسیه اشاره و اظهار کرد: کاتالیست‌های ایرانی با موفقیت در شرکت‌های روس استفاده شده است و کاتالیست‌های ایرانی تنه به کاتالیست‌های اروپایی زده‌اند.