نفت آمریکا جایگزین نفت خام روسیه در بازارهای اروپا می‌شود
نفت آمریکا جایگزین نفت خام روسیه در بازارهای اروپا می‌شود
کل واردات نفت اتحادیه اروپا از آمریکا در ۲۰۲۲، حدود ۷۰ درصد نسبت‌به ۲۰۲۱ افزایش داشته و به ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از اویل پرایس، در شرایطی که اتحادیه اروپا با کمبود نفت خام روسیه درنتیجه‌ تحریم‌های اعمال شده علیه واردات نفت از این کشور و همچنین سقف قیمت تعیین‌شده برای آن توسط گروه 7 دست و پنجه نرم می‌کند، حجم صادرات نفت خام آمریکا به اروپا افزایش قابل‌توجهی در ماه‌های اخیر داشته است و انتظار می‌رود تا مدت‌ها در همین سطح بالا باقی بماند.

 هر گونه کاهش واردات نفت خام روسیه به اتحادیه اروپا تا حد زیادی با افزایش واردات نفت آمریکا جبران شده‌است. کل واردات نفت اتحادیه اروپا از آمریکا در 2022، حدود 70 درصد نسبت‌به 2021 افزایش داشته و به 1.75 میلیون بشکه در روز رسیده است.

 صادرات نفت روسیه به اتحادیه اروپا تا 1.4 میلیون بشکه در روز در نوامبر 2022 پایین آمده بود.

 تغییر دورنمای بازار نفت خام جایگاه نفت آمریکا به‌عنوان بخشی از قراردادهای آتی نفت برنت را تقویت می‌کند. طبق گفته گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو (CME)، از نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به‌عنوان یکی از عوامل موثر در مکانیسم قیمت‌گذاری نفت برنت استفاده خواهد شد.

 این گروه طی گزارشی اعلام کرد کل صادرات نفت خام آمریکا به اروپا در اکتبر سال گذشته میلادی 865 هزار بشکه در روز بیشتر از حجم نفت بارگیری شده در پایانه‌های نفتی دریای شمال برای درجاتی بوده که زیربنای قراردادهای نفت برنت هستند.

منبع: تسنیم