پایش مستمر آب رودخانه دز خوزستان الزامی است
پایش مستمر آب رودخانه دز خوزستان الزامی است
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اهواز با بیان لزوم پایش مستمر آب رودخانه دز گفت: پیشنهاد تدوین برنامه پایش مستمر کیفیت آب دز در سه سطح پرتابل یا آزمایشگاه صحرایی، سنجش لحظه‌ای در محل‌های تامین آب، و سنجش نهایی تضمین کیفیت در آزمایشگاه‌های مرکزی ارایه شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»غلامرضا رییسی روز شنبه در حاشیه نشست کمیته ایمنی آب اهواز با محوریت بررسی ریسک‌های احتمالی در مسیر آبرسانی از رودخانه دز، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:کمیته ایمنی آب اهواز به بررسی پدیده بروز رنگ در اولین سیلاب پاییزی دز در آبان پرداخت و ضمن شناسایی و رتبه‌بندی مخاطرات احتمالی نسبت به اتخاذ اقدامات پیشگیرانه، راهکارهایی را ارایه داده است.

وی افزود: از جمله این راهکارها می‌توان به ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی فنی مهندسی و آزمایشگاهی با هدف تدوین سناریوی مدیریت بحران و تعریف و اجرای اقدامات پیشگیرانه، برنامه‌ریزی پایش میدانی کارگروه WSP در مسیر رودخانه و کانال‌های تامین آب از رودخانه دز در طرح آبرسانی غدیر اشاره کرد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: ایجاد یک سیستم اطلاع‌رسانی فوری برای آماده‌باش به موقع همه تصفیه‌خانه‌های دریافت‌کننده آب طرح غدیر در حوادث مشابه و نصب شیرهای شست‌وشو و تخلیه در فواصل مناسب خطوط انتقال طرح غدیر به منظور امکان مدیریت کیفیت آب از برنامه ریزی های کمیته ایمنی آب اهواز است.

نشست کمیته ایمنی آب اهواز با محوریت بررسی ریسک های احتمالی در مسیر آبرسانی از رودخانه دز با مشارکت نمایندگان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سازمان‌های محیط زیست، جهاد کشاورزی، آب و برق استان و شرکت آبفا خوزستان به میزبانی صنعت آب و فاضلاب اهواز برگزار شد.