تاثیر افزایش عرضه نفت روسیه بر قیمت/سیاست نفتی را این هفته اوپک اعلام می کند
تاثیر افزایش عرضه نفت روسیه بر قیمت/سیاست نفتی را این هفته اوپک اعلام می کند
درحالی که قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت اما قیمت نفت طی هفته گذشته چندان تغییر نکرده و ثابت مانده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از رویترز، از آنجایی که عرضه نفت روسیه قوی بوده است و این امر، اثر انتشار آمارهای قوی اقتصادی آمریکا و امید به بهبود سریع تقاضا در چین را خنثی کرد، قیمت نفت در معاملات روز جمعه کاهش یافت.

همچنین قیمت این کالای اساسی طی هفته گذشته تغییر چندانی نداشته و تقریبا ثابت مانده است.

هر بشکه نفت برنت با 81 سنت کاهش 86.66 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 33 سنت کاهش 79.68 دلار معامله شد.

به گفته تاجران، بارگیری نفت از بنادر روسیه در دریای بالتیک در ماه جاری میلادی 50 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است زیرا فروشندگان تلاش می کنند تا تقاضای قوی در آسیا را تامین کنند و از افزایش قیمت انرژی در جهان سود ببرند.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت معتقد است: «اگر عرضه نفت روسیه همچنان تا ماه آینده قوی بماند، قیمت نفت پایین تر می آید.»

وی افزود، برداشت سود در پایان هفته نیز قیمت ها را پایین تر آورده است.

در عین حال، نمایندگان اوپک در این هفته نشست دارند تا سطح تولید نفت خام را بررسی کنند و منابع آگاه می گویند سیاست تولید نفت این گروه تغییر نخواهد کرد.

از دیگر عوامل کاهش قیمت نفت، افزایش ذخایر نفت آمریکا عنوان شده است، ذخایر کوشینگ در هفته گذشته 4.2 میلیون بشکه افزایش یافت.

تعداد مبتلایان به کرونا در چین نسبت به اوج آن در اوایل ماه جاری 72 درصد کاهش یافته و تعداد مرگ ناشی از این بیماری نیز 79 درصد کمتر شده است. این آمار از بهبود اقتصاد این کشور و تقویت انتظارات برای بهبود تقاضا برای نفت خبر می دهد.

منبع: فارس