تخریب چندین ویلای غیرمجاز حریم رودخانه‌ در اصفهان
تخریب چندین ویلای غیرمجاز حریم رودخانه‌ در اصفهان
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از تخریب 6 مورد بنای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ به مساحت تقریبی ۱3هزار مترمربع خبر داد.

به گزارش«نبض انرژی» “محمود چیتیان” محدوده عمل این تخریب را در روستاهای «جور و اسفینا» اعلام کرد و گفت: پیرو اخذ حکم قضایی تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب در خصوص اعاده به وضع سابق و رفع تصرفات صورت گرفته در حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود این آزادسازی انجام شد.
وی افزود: اراضی آزادسازی شده شامل تصرفات صورت گرفته در بستر رودخانه به صورت 6 مجموعه ویلایی و فونداسیون احداث سوله بوده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: در این عملیات اجرایی احکام یاد شده با نظارت و حضور کارکنان واحد حفاظت رودخانه شرکت آبگستران میهن، یگان حفاظت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای، کلانتری دستجا و یگان امداد نیروی انتظامی و شرکت جوادساز شهرکرد انجام شد.
چیتیان یادآور شد: مردم می‌توانند در سراسر استان از طریق تماس با سامانه 3848 در تمام طول شبانه روز گزارش تخلفات از قبیل حفاری، لایروبی و کف شکنی غیر مجاز چاه، بهره‌برداری از چاه‌های فاقد پروانه را مطرح کنند.
وی خاطرنشان کرد: ثبت و رسیدگی به تخلفات  برداشت پساب از فاضلاب شهری، برداشت غیرمجاز از کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری ، تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و ساخت، نگهداری، حمل و تردد انواع دستگاه‌های حفاری غیرمجاز از دیگر خدمات سامانه تلفنی 3848 است.