بازگشت سرمایه گذاری در صنعت نفت بسیار آهسته است
بازگشت سرمایه گذاری در صنعت نفت بسیار آهسته است
دبیرکل اوپک گفت که سرمایه گذاری لازم برای اطمینان از ثبات صنعت جهانی نفت پس از یک دوره افول باز می گردد ولی سرعت آن همچنان آرام است .

به گزارش نبض انرژی، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت که سرمایه گذاری لازم برای اطمینان از ثبات صنعت جهانی نفت پس از یک دوره افول باز می گردد ولی سرعت آن همچنان آرام است .
بارکیندو در حاشیه نشست کمیته نظارت اوپک و غیر اوپک که این هفته در باکو برگزار می‌شود گفت:« کشورهای اصلی تولید کننده نفت دستاوردهای قابل توجهی در زمینه همکاری و تلاش برای دوری از این عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت به دست آورده‌اند» .
بارکیندو اضافه کرد که از همکاری بیشتر با آمریکا برای حل مسائل مربوط به صنعت نفت استقبال می کند .
طبق تخمین های امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکوی عربستان، صنعت جهانی نفت و گاز نیاز به بیش از 20 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در
25 سال آینده دارد تا بتواند افزایش تقاضای نفت و گاز را تامین و کاهش طبیعی میادین شناخته شده فعلی را جبران کند .
وی افزود :« چالش های بسیاری به وجود آمده که مهمترین آنها مسئله سرمایه گذاری است‌. همان طور که می بینیم سرمایه‌گذاری دو سال است افت کرده و الان هم با سرعتی بسیار آهسته بالا می رود» .
«برای پروژه های بلند مدت که اساس اقتصاد جهانی هستند دورنمای چندان دلگرم‌کننده ای وجود ندارد. بنابراین از پیوستن آمریکا به ما در این گفتگوی جهانی انرژی استقبال می‌کنیم و به این مسئله و سایر مسائلی می‌پردازیم که بر صنعت نفت و گاز تاثیر می‌گذارد» .
اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت به رهبری روسیه توافق کردند برای بازگرداندن تعادل به بازار نفت و حمایت از قیمت آن ، تولیدشان را کاهش دهند .
اولین قرارداد کاهش تولید در 2016 در وین امضا شد .
بارکیندو گفت:« ما همچنان ادامه می‌دهیم و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته ایم. ما اطمینان می دهیم نمی‌گذاریم بازار نفت و گاز دوباره نامتعادل شود» .
وی اضافه کرد:« تمام کشورهای شرکت کننده موظفند اطمینان دهند که عرضه و تقاضا همچنان متعادل باقی می ماند»

  • منبع خبر : تسنیم