احداث ۳۲۵ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سیستان‌وبلوچستان
احداث ۳۲۵ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سیستان‌وبلوچستان
وزیر نیرو با اشاره به پیشبرد چندین کلان پروژه در راستای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، احداث 4000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در دست اقدام است که از این میان، سهم استان سیستان‌وبلوچستان 325 مگاوات است.

به گزارش«نبض انرژی» علی‌اکبر محرابیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت و مجمع نمایندگان این استان برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزارت نیرو در این استان طی یک‌سال اخیر اظهار داشت: در این مدت سه نیروگاه برق در زاهدان به بهره‌برداری رسید و اقدامات اجرایی برای ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در این شهر نیز در حال انجام است.
وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت پیشبرد و تقویت اقدامات برای تولید برق در استان سیستان و بلوچستان افزود: در دولت سیزدهم اجرای چند کلان پروژه در قالب نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ظرفیت بیش‌از 4000 مگاوات در کشور با مصوبه شورای اقتصاد در حال ساخت بوده که ۳۲۵ مگاوات آن مربوط به سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ساخت نیروگاه بزرگ میل نادر در منطقه سیستان است که از این محل ۵۰ مگاوات انرژی به شبکه برق سیستان و بلوچستان متصل می‌شود.
محرابیان درباره انجام اقدامات در راستای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خانگی اظهار کرد: همچنین 7000 واحد نیروگاه پنج کیلوواتی خانگی تولید انرژی برق در سیستان و بلوچستان توسط مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان حال انجام است.