۷۱ جایگاه عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود
۷۱ جایگاه عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: ۷۱ جایگاه عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان به‌منظور رونق ترانزیت کالا و حل مشکل کاهش صف‌ها در این استان احداث می‌شود.

به گزارش«نبض انرژی» محمد مخبر شامگاه سه‌شنبه (چهارم بهمن‌ماه) در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: در سفر به این استان افزون بر مصوب شدن مصوبه‌هایی در بخش‌های مختلف نظیر ساخت سدها، خطوط انتقال آب از دریا و آبرسانی به روستاها و گازرسانی، مقرر شد ۷۱ جایگاه سوخت جدید نیز به‌منظور کمک به رفع مشکلات مردم و توسعه روزافزون این نقطه از ایران ساخته شود.

وی افزود: در این سفر مقرر شد گازرسانی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سیستان و بلوچستان به‌صورت رایگان انجام شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری بر ساخت مدارس، رفع مشکلات بیمارستان‌ها و اضافه شدن ۱۰۰ لیتر سهمیه نفت اضافه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد و گفت: وزارت نیرو ساخت ۵ هزار مزرعه خورشیدی پنج کیلوواتی در این استان را انجام می‌دهد.

مخبر بر مدنظر قرار دادن یک گروه تخصصی برای بررسی جاده‌های سیستان و بلوچستان تأکید و اظهار کرد: این حجم از کمبود بزرگراه در این استان نیازمند اعتبارهای بیشتر است و باید از منابعی نظیر تهاتر نفت به این بخش کمک کرد.

منبع: ایرنا