ساخت یکهزارو ۶۹۴ قطعه در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی، گام‌های خلاق در مسیر خودکفایی
ساخت یکهزارو ۶۹۴ قطعه در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی، گام‌های خلاق در مسیر خودکفایی
رئیس کارگاه مکانیک پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد: متخصصان جوان توانمند، نوآور و خلاق شاغل در این کارگاه با برداشتن گام‌های مبتکرانه در مسیر خودکفایی از ابتدای سال جاری تاکنون، یکهزارو ۶۹۴ قطعه از کالاهای اساسی و راهبردی مورد نیاز این مجتمع را ساخت و تعمیر کردند.

به گزارش«نبض انرژی»احمد ریاحی روز چهارشنبه در این باره اعلام کرد: کارگاه مکانیک پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با حمایت مدیران و با بهره‌گیری از توانایی متخصصان و کارکنان متعهد، به عنوان یکی از جلوه‌های آشکار در عرصه‌ نوآورانه‌ تعمیرات و ساخت قطعات، قدم‌های بزرگی در مسیر خودکفایی برداشته است.

وی ادامه داد: با تکیه بر دانش روز و با هدف بومی‌سازی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی، با تلاش و مجاهدت متخصصان جوان کارگاه مکانیک پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یکهزار و ۶۹۴ قطعه مورد نیاز در این مجموعه‌ پویا و جوان بومی‌سازی و تعمیر شده است.

ریاحی با اشاره به پیاده‌سازی و رعایت دقیق مسائل ایمنی در کارگاه مکانیک پالایشگاه چهارم ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، با انجام شاخص‌های دقیق ایمنی و تلاش شبانه‌روزی متخصصان و کارکنان کارآمد در این مجموعه، بیش ۲۹ هزار و ۴۳۶ نفر ساعت کارکرد بدون حادثه به ثبت رسیده است.

رئیس کارگاه مکانیک پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: همچنین در سال جاری متخصصان این مجموعه توانستند بیش از ۲ مورد از پمپ‌های ۱۴۵ را بازسازی و نوسازی کنند.

وی به ساخت و تجهیز کارگاه جوشکاری در این پالایشگاه اشاره و بیان کرد: کارگاه جوشکاری پالایشگاه چهارم در سال جاری با مساحت ۶۰۰ متر مربع و با تجهیز دستگاه‌های جوشکاری مدرن و کامل ایرانی آغاز به کار و زمینه اشتغال جوانان خلاق و کارآمد در بخش جوشکاری را فراهم کرده است.