کاهش ۴ میلیون لیتری مازوت در نیروگاه شهید منتظری
کاهش ۴ میلیون لیتری مازوت در نیروگاه شهید منتظری
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: کاهش ظرفیت تولید و از مدار خارج شدن واحدهای نیروگاه شهید منتظری سبب جلوگیری از مصرف چهار میلیون لیتر مازوت (نفت کوره) در روز در این نیروگاه شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»محمدرضا نوحی با اشاره به این که نیروگاه شهید محمد منتظری هشت واحد ۲۰۰ مگاواتی ظرفیت دارد، اظهار داشت: در پی مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان، این نیروگاه ۲ واحد از هشت واحد را از مدار تولید خارج کرده که با این اقدام به میزان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در شبانه روز کاهش سوخت دارد.

وی ادامه داد: هم اینک ۶ واحد نیروگاه شهید منتظری در مدار است که به دلیل کاهش تولید با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و با کاهش ظرفیت تولید این ۶ واحد نیز در شبانه روز حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر مصرف سوخت مازوت کاهش یافته است.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان این که نیروگاه شهید منتظری با کاهش ظرفیت و از مدار خارج کردن واحدها در مجموع چهار میلیون لیتر در روز مصرف سوخت مازوت را کاهش داده، خاطرنشان کرد: دیروز دوشنبه سوم بهمن ماه در ساعت اوج مصرف که ۱۸ و ۴۱ دقیقه بوده تولید برق در منطقه اصفهان سه هزار و ۵۱۰ مگاوات و مصرف چهار هزار و ۵۰۹ مگاوات بود و ۹۹۹ مگاوات انرژی از شبکه سراسری وارد شبکه استان اصفهان شد.

به گفته وی واحدهای خارج از مدار نیروگاهی اصفهان نیز روز گذشته، واحدهای یک، دو، سه و چهار نیروگاه اسلام آباد (اصفهان)، واحدهای دو و چهار نیروگاه شهید منتظری و واحدهای دو و چهار کارون چهار بوده است.

نوحی در پاسخ به این که مصرف مازوت در نیروگاه شهید منتظری اصفهان تا کی ادامه خواهد داشت، گفت: این مسئله به برودت هوای کشور بستگی دارد اگر کمی هوا گرم‌تر شود مصارف گاز کم و سوخت گاز برای نیروگاه تأمین می‌شود.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان اضافه کرد: نیروگاه اسلام آباد در جنوب غرب شهر اصفهان مازوت مصرف نمی‌کند و گاز طبیعی می‌سوزاند و به دلیل کمبود گاز در کشور طی روزهای اخیر واحدهای یک تا چهار این نیروگاه نیز از مدار خارج شد.‌

نیروگاه شهید محمد منتظری در شمال غرب اصفهان جنب پالایشگاه در زمینی به وسعت ۲/۲ میلیون متر مربع فعالیت می‌کند و دارای هشت واحد ۲۰۰ مگاواتی مجموعاً به ظرفیت تولید ۱۶۰۰ مگاوات در ساعت است. این نیروگاه ۳.۰۹ درصد برق کشور و ۵۰ درصد برق دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری را تأمین می‌کند.

منبع: مهر