همه ادارات با رعایت مدیریت مصرف آب به عبور از تنش آبی کمک کنند
همه ادارات با رعایت مدیریت مصرف آب به عبور از تنش آبی کمک کنند
استاندار کرمانشاه در جلسه مدیریت بحران، تنش آبی را یكی از چالش‌های جدی دانست و تأکید کرد: مقابله با تنش آبی وظیفه یک نهاد یا ارگان خاص نیست.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»”محمد طیب حیدری” در جمع مدیران ادارات استان تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم با رعایت مدیریت مصرف، شرکت آب و فاضلاب را در مدیریت موفق این تنش کمک کنیم.
استاندار کرمانشاه گفت: خشكسالی‌های پی‌در‌پی، تغییرات اقلیمی و شرایط نامناسب جوی در اكثر مناطق كشور مشكل كمبود آب را پررنگ می‌كند اما بخش عمده چالش پیش آمده به عدم مدیریت صحیح و مصرف بی‌رویه یا نادرست آب برمی‌گردد.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌‌سازی و تنظیم الگوی مصرف و همراهی با برنامه‌های متولیان امر در زمینه مدیریت تنش آبی می‌تواند در استان کرمانشاه راهگشای این مشكل باشد، افزود: به منظور مقابله با تنش آبی، انجام اقدامات مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف ضروری است و در این رابطه آموزش مردم به جهت مواجهه با این شرایط امری ضروری که شرکت آب و فاضلاب تاکنون اقدامات مناسبی انجام داده که جا دارد این اقدامات گسترش یابد.

کاهش تنش آبی و تداوم بهره‌مندی از آب نیازمند نگاه همگانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و رئیس شورای مدیران صنعت آب و برق استان کرمانشاه نیز در این جلسه، ضمن ارائه گزارش مختصری از انجام فعالیت‌های فرهنگی مدیریت مصرف توسط این شرکت، به نقش مهم فرهنگ و بنیان‌های فرهنگی در مجموعه فعالیت‌ها و خدمات شرکت آب و فاضلاب پرداخت.
“رضا داودی” گفت: کمبود منابع آبی نیازمند مدیریت صحیح مصرف آب و تغییر نگرش مصرف کننده است و این شرکت جهت فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه آب و جلوگیری از بحران و خروج از وضعیت تنش آبی موجود و پایداری در شرایط تامین آب آشامیدنی نیازمند تعامل و همکاری رسانه‌های استان است و نقش صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و نهادینه ساختن فرهنگ صرفه جویی در بین مردم بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آموزش و پرورش در توسعه و ترویج فرهنگ صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب در سطح استان و همچنین برنامه‌ریزی جهت آموزش گروه‌های تحت پوشش، به انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد با آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوان و سمن ها پرداخته‌ایم.
رئیس شورای مدیران صنعت آب و برق استان کرمانشاه تصریح کرد: بدیهی است اگر دانش صرفه‌جویی در مصرف آب و فرهنگ مصرف بهینه  آن در سنین کودکی در افکار انسان نهادینه شود، این فرهنگ‌سازی می تواند در آینده اثرات مطلوبی در جامعه داشته باشد.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی نهادها و موسسات بزرگ در فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب تاکید کرد و گفت: تاکنون بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، آموزشی در زمینه آموزش و ترویج فرهنگ مصرف بهینه را با کمک سمن‌ها اجرا کرده‌ایم اما برای طراحی پویش‌های مردمی بیشتر به منظور کاهش تنش آبی و توسعه و گسترش برنامه‌های فرهنگی مدیریت مصرف در بین آحاد جامعه، نیازمند یاری و همراهی تمامی سمن‌ها و انجمن‌های مردم نهادی که دغدغه حفظ آب و تداوم بهره‌مندی از این مایع حیات را دارند، هستیم.