برنامه جدی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف و تقاضا است
برنامه جدی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف و تقاضا است
وزیر نیرو برنامه جدی وزارت نیرو در دولت دوازدهم را مدیریت مصرف و تقاضا عنوان کرد و گفت: مدیریت مصرف و اصلاح رفتار مصرفی مردم، اصلی‌ترین فعالیت وزارت نیرو در این دوره است.
به‌گزارش نبض انرژی، “رضا اردکانیان”  در جلسه با مدیران صنعت آب و برق استان بوشهر افزود: این مسئله به‌عنوان اصلی‌ترین شاخص ارزیابی همکاران ما در این دوره لحاظ خواهد شد؛ به‌طوری‌که ضعف عملکرد دو نفر از مدیران ما طی ایام تابستان امسال در این زمینه منجر به برکناری آنها شده است.
اردکانیان با اشاره به اینکه وزارت نیرو در استان بوشهر 104 پروژه بزرگ در دست اجرا دارد، افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته، این طرح‌ها حدود 42 درصد پیشرفت داشته‌اند و برای آنها اعتباری بالغ بر چهار هزار و 200 میلیارد تومان هزینه شده و یا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سالیانه 800 کولر وارد کشور می‌شود، ادامه داد: براساس ارزیابی صورت گرفته حدود 70 درصد از کولرهای وارداتی به کشور غیراستاندارد است که همین امر موجب شده است تا از میان 55 هزار مگاوات پیک بار فصل تابستان کشور ما نزدیک به 21 هزار مگاوات آن مربوط به دستگاه‌های سرمایشی باشد که 25 درصد از همین رقم هم مربوط به دستگاه‌های دولتی است؛ بنابراین بایستی در پی اصلاح چنین وضعیتی باشیم.
  • منبع خبر : وزارت نیرو