ذخایر سدها به مرز ۲۰ میلیارد مترمکعب رسید/ رشد ۶۰۰ میلیون مترمکعبی در ۷ روز اخیر
ذخایر سدها به مرز ۲۰ میلیارد مترمکعب رسید/ رشد ۶۰۰ میلیون مترمکعبی در ۷ روز اخیر
درحال حاضر ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور وجود دارد که با احتساب این میزان ذخیره آب، شاهد پرشدگی ۴۰ درصدی ظرفیت مخازن سدها و خالی بودن ۶۰ درصد این ظرفیت هستیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»بر اساس جدیدترین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، در 4 ماه ابتدای سال آبی (ابتدای مهر تا پایان دی‌ماه) در مجموع 6 میلیارد و 960 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای کشور شده که در مقایسه با ورودی 8 میلیارد و 570 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال قبل، کاهشی 19 درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، 6 میلیارد و 270 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور برای مصارف شرب، کشاورزی، صنعت و زیست محیطی رهاسازی شده که مقایسه این رقم با خروجی 7 میلیارد مترمکعبی آب از سدهای کشور در مدت مشابه سال قبل، نشان‌دهنده افت 10 درصدی است.

درحال حاضر 19 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور وجود دارد که با احتساب این میزان ذخیره آب، شاهد پرشدگی 40 درصدی ظرفیت مخازن سدها و خالی بودن 60 درصد این ظرفیت هستیم.

یک هفته پیش (24 دی‌ماه) میزان ذخایر سدها 19 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب بود که با بارش‌های اخیر و ورود جریان‌های جدید رودخانه‌ای به سدها، 600 میلیون مترمکعب به ذخایر آبی سدهای کشور در طی 7 روز افزوده شده است.

میزان ذخایر سدها در زمان مشابه سال قبل (اول بهمن 1400) معادل 20 میلیارد و 880 میلیون مترمکعب بود که مقایسه میزان ذخایر آبی سدها در دو روز مشابه، اول بهمن سال گذشته و امسال، نشان‌دهنده کاهش یک میلیارد مترمکعبی و یا 5 درصدی ذخایر سدها نسبت به سال قبل است.

منبع: تسنیم