اقدام‌های پالایشگاه گاز فجر جم برای پایداری تولید
اقدام‌های پالایشگاه گاز فجر جم برای پایداری تولید
مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به پایداری تولید گاز در این شرکت گفت: اقدام‌های گسترده‌ای به‌منظور حفظ این پایداری انجام شده است و ان‌شاءالله شاهد تولید حداکثری گاز طبق تعهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمدمهدی هاشمی اظهار کرد: پروژه اتصال خط قدیم (طرح موقت) ۲۰ اینچ دریافت گاز عسلویه به خط ۴۲ اینچ طرح دائم برای توزیع بهتر گاز بین فازها و رفع محدودیت دریافت از منابع، از مهم‌ترین طرح‌های این پالایشگاه همسو با تولید پایدار است.

وی همچنین با اشاره به پروژه تعویض رینگ و ساپورت برج جذب یکی از واحدهای شیرین‌سازی پالایشگاه فجر جم افزود: این پروژه همچنان فعال است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال تکمیل شود که اجرای آن برای آمادگی دریافت حداکثری خوراک از منابع در طول سال است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم ادامه داد: پایان موفقیت‌آمیز پروژه تعمیرات اساسی واحدهای اصلی و کمکی در بازه تعریف شده و مطابق برنامه برای رفع موانع عملیاتی و اطمینان از عملکرد مطلوب آنها در اوج مصرف گاز نیز کمک بزرگی به فرآورش گاز در شرکت پالایش گاز فجر جم به شمار می‌آید.

هاشمی تصریح کرد: تعمیرات اساسی کوره‌های زباله‌سوز گازهای اسیدی شامل پرچ‌کاری بدنه کوره، رفع گرفتگی و تعویض شعله‌پوش، بازسازی، نوسازی و چسباندن خمیر نسوز روی دیواره  آجری، رفع رسوبات و آلودگی‌های برنرها، پایلوت‌ها و مسیر فلش گاز، رفع گرفتگی و تعویض شعله‌پوش‌های مسیر اسید گاز و تعویض شیر خروجی مسیر D از دیگر اقدام‌هایی بوده که برای پایداری تولید گاز در شرکت پالایش گاز فجر جم انجام شده است.

وی در بخش دیگری از گفته‌های خود به چالش آب در منطقه اشاره و بیان کرد: احیا و بهسازی چاه‌های آب و تعویض، نوسازی خطوط مواصلاتی آنها برای تأمین آب پایدار برای آمادگی تولید حداکثری گاز و رفع نشتی‌های پرشمار از اقدام‌های مهمی بوده که سبب شد دیگر بخش اعظم آب دریافتی (استحصال از چاه) هدر نرود و خوشبختانه با این اقدام افزون بر رفع نشتی‌ها، استحصال و ذخیره‌سازی هم به‌نحو مطلوبی میسر شده است.