برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب سنقروکلیایی ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است
برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب سنقروکلیایی ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به ساخت تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب در شهرستان سنقروکلیایی با پیشرفت میانگین حدود ۲۵ درصد، گفت: برای تکمیل این تصفیه‌خانه‌ها در شرایط حاضر، ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»«رضا داودی» گفت: برای تکمیل طرح آبرسانی به سنقر از سد سلیمانشاه، ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، که ۱۳۰ میلیارد آن برای تصفیه خانه آب و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل سایر مؤلفه های طرح می‌باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه، غیر از تصفیه خانه آب که حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، سایر مؤلفه های تصفیه خانه، نظیر ۱۶ کیلومتر خط انتقال از محل سد تا تصفیه خانه، ۶.۵ کیلومتر خطوط بین مخازن در سایزهای ۴۰۰ و ۴۵۰ فولادی و ۲ مخزن سه هزار و ۵۰۰ مترمکعبی زون مرتفع و ۲ هزار مترمکعبی میان راهی با ۸۵ درصد پیشرفت در دست اقدام هستند.

وی ظرفیت تعریف شده برای این تصفیه خانه را ۲۲۰ لیتر در ثانیه برای جمعیت ۵۰ هزارنفری ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه در خصوص شرایط تصفیه خانه فاضلاب سنقر نیز گفت: پیشرفت تصفیه خانه فاضلاب سنقر ۱۵ درصد است که کندی پیشرفت فیزیکی آن به دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی می‌باشد و برای تکمیل آن حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

داودی ظرفیت فاز اول این تصفیه خانه را نیز، هفت هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز اعلام کرد و افزود: فازهای بعدی تصفیه خانه متعاقبا تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه، همچنین یادآور شد در حوزه آبرسانی روستایی در تابستان گذشته هشت حلقه چاه را در روستاهای مختلف حفر و تجهیز کردیم و ۱۲ حلقه چاه دیگر را نیز در صورت تأمین اعتبار حفر و تجهیز خواهیم نمود.

داودی تأکید کرد: تا ابتدای تابستان سال آینده ۲۰ روستای شهرستان سنقر در قالب طرح محرومیت زدایی با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) آبرسانی و از نعمت آب شرب سالم بهره مند می‌شوند.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

منبع: ایرنا