۱۲۶ خانه محیط زیست در کشور راه اندازی شد
۱۲۶ خانه محیط زیست در کشور راه اندازی شد
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی ۱۲۶ خانه محیط زیست در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» نور الله مرادی با بیان اینکه در زمان حاضر بیشترین خانه‌های محیط زیست به زنجان اختصاص دارد، اظهارداشت: با همکاری استان‌های دیگر تعداد برنامه ریزی شده برای این خانه‌ها در کشور محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی زمانبر بوده و آثار آن به تدریج نمایان می‌شود، اظهار کرد: در این حوزه از محیط زیست، کم کاری شده است درحالی که باید بستری فراهم می‌شد که مردم یاریگر این سازمان باشند.

این مسؤول ادامه داد: هم اکنون سه هزارو ۷۰۰ محیط‌بان با گستره حدود ۱۱ درصد مناطق حفاظت شده در کشور فعالیت می‌کنند که نمی‌توان با این تعداد نیروی انسانی مدیریت لازم را در این حوزه انجام داد و در شرایط فعلی همکاری مردم نقش اساسی در نیل به اهداف سازمان محیط زیست دارد.

مرادی با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام گرفته محتوای مناسبی در اختیار خانه‌های محیط زیست قرار می‌گیرد، افزود: مدیران خانه‌ها و ادارات کل محیط زیست استان‌ها نیز پای کار این حوزه هستند تا برنامه‌های این بخش بیش از گذشته محقق شود.

وی اظهار کرد: استقبال استان‌ها از تأسیس خانه‌های محیط زیست ارزشمند بوده بطوریکه استان زنجان ۴۰ خانه را ایجاد کرده است و امیدواریم شاهد موفقیت‌های بیشتری در حوزه محیط زیست استان‌ها باشیم.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه هیچ کار نمایشی در دولت سیزدهم انجام نمی‌شود، ادامه داد: این امر راهبرد مشخص سازمان محیط زیست است، درحالیکه امکانات و شرایط لازم را برای انجام کارهای نمایشی دارد ولی از این گونه اقدامات اجتناب می‌کند.

وی اضافه کرد: این سازمان تلاش دارد کارهای بنیادین انجام دهد، تا سازمان محیط زیست کشور از این موضوع بهره مند شود و در آئین نامه و دستورالعمل‌های اجرایی نیز، نحوه تولید محتوا، مدیریت، فعالیت‌ها و بحث‌های نظارتی تدوین شده است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: دستاوردهای این سازمان در یک‌سال گذشته تأسیس خانه‌های محیط زیست بوده است و اجازه نمی‌دهیم این اقدام منحرف و به اصطلاح نمایشی شود.

وی یادآور شد: یکی از سیاست‌های محیط زیست در دولت کنونی مردمی سازی است و معتقدیم این بخش باید توسط مردم مدیریت شود و این کار نیازمند راهکارها و برنامه ریزی های مناسب است.