آبیاری فضای سبز تهران با پساب بهداشتی/ 3 میلیون متر مکعب پساب به شهرداری تحویل شد
آبیاری فضای سبز تهران با پساب بهداشتی/ 3 میلیون متر مکعب پساب به شهرداری تحویل شد
مدیر امور نظارت بر بهره‌برداری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محلی شهر تهران گفت: بیش از 3 میلیون و 500 هزار متر مکعب پساب تصفیه‌خانه‌های شهرک قدس و شهید محلاتی از ابتدای سال تاکنون و بر پایه تفاهم‌نامه واگذاری پساب، به شهرداری مناطق یک، 2 و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»اتابک صفرخانلو ، اظهار داشت:  در 9 ماهه نخست امسال یک میلیون و 800 هزار متر مکعب پساب تصفیه‌خانه شهرک قدس به منطقه 2 شهرداری تهران به منظور آبیاری فضای سبز نواحی 2، 4، برج میلاد و حدود یک میلیون متر مکعب پساب به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران برای آبیاری پارک پردیسان (از طریق پمپاژ) واگذار شده است.

مدیر امور نظارت بر بهره‌برداری تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محلی شهر تهران گفت: هم‌چنین 750 هزار متر مکعب از پساب تولیدی در تصفیه‌خانه شهرک شهید محلاتی برای آبیاری فضای سبز شهرک محلاتی و کمربند سبز ( جنگل‌کاری کوهپایه شمال تهران ) به شهرداری منطقه 1 واگذار شده است.

به گفته صفرخانلو این میزان از پساب واگذار شده حدود 25 درصد از ظرفیت تولید را شامل می‌شود و با تکمیل خطوط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ توسط مناطق 5 و 6 شهرداری میزان پساب قابل واگذاری در سال آینده تا 5 میلیون مترمکعب افزایش خواهد داشت.

*واگذاری پساب در جهت حفظ منابع با ارزش آب

با اجرای طرح «واگذاری پساب» از حجم آب برداشتی از چاه‌ها و منابع آب زیرزمینی کاسته و به شبکه آب‌رسانی شهری بازگردانده می‌شود.

هم‌اکنون شرکت فاضلاب امکان تخصیص پساب تصفیه‌خانه‌های محلی ازجمله تصفیه‌خانه‌های شهرک محلاتی، صاحبقرانیه، قیطریه، زرگنده، اکباتان و شهرک غرب برای متقاضیان استفاده از پساب،  در محدوده های قابل واگذاری را دارد.

منبع: فارس