پلیس در اجرای قانون “هوای پاک” چه نقشی دارد؟
پلیس در اجرای قانون “هوای پاک” چه نقشی دارد؟
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ وظایف پلیس در اجرای قانون "هوای پاک" را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»سرهنگ محمد رازقی؛ معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در برنامه “شهر امن”  در خصوص قانون هوای پاک و اقدامات پلیس در این زمینه اظهار کرد: برابر قانون هوای پاک سازمان‌های مختلفی در امر هوای پاک دخالت و مسئولیت دارند و باید اقداماتی را در این خصوص انجام دهند و پلیس در حلقه آخر قرار دارد.

وی افزود: اگر خودروها به سمت سوخت پاک نروند و سوخت مناسب و استاندارد نداشته باشند، پلیس راهنمایی و رانندگی باید با این خودروها مطابق قانون برخورد کند.

رازقی بیان کرد: همچنین  اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد و یا اینکه با داشتن معاینه فنی دودزا باشند پلیس باید مطابق قانون با این خودروها برخورد و از تردد آنها در شهر جلوگیری کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: درست است که سوخت در آلودگی هوا تاثیر دارد ولی خود خودرو و میزان مصرف سوخت خودرو نیز در آلودگی هوا نقش دارند.

وی با بیان اینکه خودروهای فرسوده نیز سه ضرر عمده از جمله مصرف سوخت بالا را به همراه دارند، گفت: این موضوع تاثیر مستقیم در آلودگی هوا دارد.

رازقی افزود:  ایمنی خودروهای فرسوده در بحث تصادفات موثر است و حتی خودروهای فرسوده می‌توانند بر افزایش تصادفات تاثیر داشته باشند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ  خاطرنشان کرد: بحث آلاینده بودن خودروهای فرسوده از دیگر مواردی است که پلیس باید در صورت مشاهده با آن برخورد، البته  اگر نوسازی اتفاق نیافتد و خودروهای فرسوده از رده خارج نشوند این آلودگی بیشتر از قبل خواهد شد.