ظرفیت مطلوب ایران برای صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت برق|بهره‌مندی از خدمات فنی‌و‌مهندسی ایران برای احداث نیروگاه‌های برق در عراق
ظرفیت مطلوب ایران برای صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت برق|بهره‌مندی از خدمات فنی‌و‌مهندسی ایران برای احداث نیروگاه‌های برق در عراق
وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت‌های فنی و مهندسی ایران در حوزه انرژی گفت: خوشبختانه کارخانه‌های تولید تجهیزات و قطعات صنعت برق در کشور از ظرفیت خوبی برخوردارند، تا جایی که در این زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “علی‌اکبر محرابیان” صبح امروز در دیدار با “زیادعلی فاضل” وزیر برق کشور عراق، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه دیپلماسی آب و برق در دولت سیزدهم فعالانه در مواجهه با کشورهای همسایه و منطقه حضور دارد، افزود: ظرفیت‌های فنی و مهندسی ایران در حوزه انرژی برق بسیار گسترده و در حال توسعه است.
محرابیان اظهار کرد: فعالیت در این حوزه در کنار پتانسیل موجود در کارخانه‌های تولید تجهیزات و قطعات این صنعت در جمهوری اسلامی ایران در شرایط مطلوبی قرار دارد و جزو افتخارات کشور محسوب می‎شود و بر همین اساس موضوع صادرات این خدمات و تجهیزات به کشورهای منطقه مطرح می‌شود.
وزیر نیرو در همین رابطه تصریح کرد: بر این اساس با عراق به عنوان کشور همسایه و دوست روابط و مناسبات خوبی حاکم و برقرار است و به منظور بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها تبادل نظر می‌شود؛ این تبادلات به نحوی است که بخش خصوصی در کشورهای ایران و عراق فعال شوند که حاصل و نتیجه نهایی آن رضایت مردم و توسعه اقتصادی هر دو کشور است.

بهره‌مندی از خدمات فنی‌و‌مهندسی ایران برای احداث نیروگاه‌های برق در عراق
در ادامه “زیادعلی فاضل” ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه با وزیر نیرو در کشور ایران گفت: امروز درباره حمایت از وزارت برق عراق، تبادل تجربیات، تامین نیاز عراق به برق و مسائل مرتبط با آن گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
وزیر برق کشور عراق درباره بهره‌مندی از توان و دانش ایرانیان برای پیشبرد اقدامات در صنعت برق عراق با اشاره به تبادل نظر درباره تبادل خدمات فنی و مهندسی ایران  در زمینه احداث نیروگاه‌های برق در کشور، افزود: هم‌اکنون متخصصان و شرکت‌های بزرگی از جمله شرکت مپنا در عراق فعال هستند؛ تبادل تجربه و اطلاعات این حوزه در جریان است و به توسعه روابط در زمینه‌های مختلف کمک می‌کند.