سرمایه گذاری در بخش بازگردانی آب استان تهران ۴ ساله به سود می رسد
سرمایه گذاری در بخش بازگردانی آب استان تهران ۴ ساله به سود می رسد
استاندار تهران گفت: سرمایه گذاری در بخش بازگردانی آب استان تهران ۴ ساله به سود می رسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»علیرضا فخاری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری شمیرانات با تاکید بر این‌که طرح‌های هادی روستایی نباید با توسعه جمعیت تعارض داشته باشند و باید با هماهنگی بنیاد مسکن در محدوده روستاها تجدیدنظر و طرح بازنگری شود، افزود: طی بازنگری طرح‌های هادی روستایی باید از دارایی‌های دولت زمینه برای ساخت و ساز مسکن روستایی و تثبیت جمعیت فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت شمیرانات قابل توجه است و با اعلام همین تغییرات در محدوده روستایی، افرادی که تمکن مالی دارند و در تهران ساکن هستند، تمایل به داشتن باغچه و فضایی در روستاهای لواسانات و رودبارقصران خواهند داشت، که ایرادی ندارد چراکه هدف آبادی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به سمت تهران به سبب کمبود امکانات است.

نماینده عالی دولت در استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رودخانه جاجرود و سد لتیان شمیرانات به عنوان حوزه‌های آبریز شهر تهران، اظهار داشت: اجرای طرح‌های آب‌گردانی، تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب بایستی با جدیت پیگیری شود. مدیران بایستی بخش خصوصی را به طرح‌های بازگردانی آب وارد کنند، سرمایه‌گذاران نیز اطمینان داشته باشند به سبب ارزش آب ظرف حداکثر ۴ سال به سرمایه و سود خود می‌رسند. در این خصوص بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها که انتفاع مردم و آینده سودآوری دارند، تشویق کنید.

استاندار تهران با تاکید بر این‌که یکی از امکان‌سنجی‌های توسعه، مشارکت بخش خصوصی است و مدیران باید ظرفیت‌های شهرستان برای مشارکت ایشان را احصا کنند، گفت: مانع‌تراشی و ایجاد تهدیدهای متعدد و متأسفانه تفکری که افزایش توان مالی افراد را تاب ندارد، ۲ عامل بازدارنده رشد سرمایه‌گذاری‌ست که باید از آن‌ها عبور کنیم. فضای گردشگری شمیرانات با فرهنگ مردم منطقه هم‌سو شود.

وی سپس با اشاره به اهمیت توسعه حوزه فرهنگی متناسب با اصالت، موقعیت و دارایی‌های اعتقادی و فرهنگی مردم منطقه، ابراز داشت: ظرفیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در منطقه محدود است و گاهی هیچ حضوری ندارد؛ جایی که گردشگری با حوزه فرهنگی ممزوج نشود، نتیجه همین نابسامانی‌ها می‌شود، ما باید فضا را طوری طراحی کنیم که مراجعه‌کنندگان (گردشگران) ملزم به تطبیق خود با شرایط شوند.

نماینده عالی دولت در استان تهران یادآور شد: حضور علما برای بخشی از کارهای فرهنگی، ضروری‌است. لذا باید در راستای افزایش خانه‌های عالم در شمیرانات برای استقرار علمای دینی اقدام شود، چراکه هیچ برنامه‌ای بدون حضور مستمر و تثبیت ایشان مثمر ثمر نخواهد بود.

فخاری در خصوص لزوم رفع تعارضات قوانین، آئین‌نامه‌ها و ضوابطی که در هم تنیده هستند، خطاب به مدیران حاضر بیان داشت: بایستی کارگروه‌های دستگاهی و بین‌دستگاهی به منظور بازنگری موارد مذکور برای استخراج تعارضات تشکیل شوند؛ در این زمینه از مردم نیز سوال کنید، چراکه قوانین بر آن‌ها اعمال می‌شود و به خوبی نقاط متعارض را می‌شناسند.

وی ضمن انتقاد از حضور کم‌رنگ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسائل استان تهران ادامه داد: پس از احصای تعارضات مذکور، ما نیز برای حل و فصل آن‌ها پیگیری خواهیم کرد. حل بسیاری از مشکلات شمیرانات مستلزم استقلال کامل از تهران است.

استاندار تهران با اشاره به این‌که اجرای طرح تقسیمات با هدف قرارگیری شمیرانات در جایگاه واقعی خود، در دست پیگیری است، اعلام کرد: در ابتدای کار، فرمانداری به عنوان مرکز مدیریت شهرستان بایستی در یکی از بخش‌های لواسانات یا رودبارقصران مستقر شود و ادارات با فاصله از ادارت کل، قدرت اختیار و تصمیم‌گیری بیشتری کسب کنند و عمده امور به مدیران کل ارجاع ندهند. سرکشی به روستاها به ویژه روستاهای محروم‌تر اولویت کار فرمانداری باشد.