پهلودهی نفتکش افرامکس در شرایط طوفانی
پهلودهی نفتکش افرامکس در شرایط طوفانی
رئیس پایانه نفتی خارک گفت: در شرایط سخت طوفانی و مواج بودن خلیج فارس نفتکش افرامکس در پایانه نفتی جزیره خارک پهلودهی شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، سیدمحمدجواد موسوی بر اهمیت پایانه نفتی خارک به‌عنوان پایانه پشتیبان در فرآیند ذخیره‌سازی و صادرات نفت‌خام کشور و کمک در تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز کشور تأکید کرد و گفت: زیرساخت‌های اصلی این پایانه شامل پهلوگاه‌ها، بازوهای بارگیری، خطوط لوله جریانی، مخازن ذخیره‌سازی و سامانه‌های اندازه‌گیری است که به‌روز بودن، چابکی و آمادگی پایانه در انجام مأموریت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به پهلودهی نفتکش افرامکس در پایانه خارک در شرایط سخت طوفانی و متلاطم بودن خلیج‌فارس افزود: عملیات پهلودهی و بستن نفتکش پهن‌پیکر با تأکید مدیرعامل شرکت و در شرایط سخت و با وجود طوفان و باد شدید در خلیج فارس، با هدف شتاب در صادرات نفت خام و جلوگیری از خسارت ناشی از تأخیر زمان بارگیری، همچنین پشتیبانی از فرآیند تولید نفت و گاز کشور در پایانه نفتی خارک با موفقیت انجام شد.

رئیس پایانه نفتی خارک افزود: پهلودهی نفتکش یادشده در مدت یک‌ونیم ساعت با رعایت استانداردهای اچ‌اس‌ئی و ضریب ایمنی بالا با موفقیت انجام شد، این در حالی بود که سرعت باد ۲۵ گره از جهت جنوب و جنوب شرقی و ارتفاع موج نیز ۶ تا ۷ فوت بود که با تلاش ابراهیم گاموری، رئیس عملیات دریایی و کارکنان تلاشگر اداره‌های عملیاتی پایانه انجام شد.

موسوی رمز موفقیت این عملیات را روحیه جانفشانی، تعهد، تجربه و مسئولیت‌پذیری کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران خواند و گفت: در این عملیات از عوامل طبیعی، وجود باد شدید و ارتفاع بالای امواج دریا به‌عنوان نیروهای کمکی برای پهلودهی نفتکش استفاده کردیم و عملیات با سه یدک‌کش و طناب بلند و بدون استفاده از یدک کش alongside انجام شد.