ذخیره ۸ هزار تنی سوخت مایع در نکا
ذخیره ۸ هزار تنی سوخت مایع در نکا
سالاری گفت: با وجود شرایط جوی نا مناسب مشکلی در تأمین و توزیع بنزین وجود ندارد،ضمن آنکه ذخیره سازی سوخت مایع در منطقه نکا انجام شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»برودت هوا و افت فشار گاز برخی از مناطق شمالی را مجبور به ستفاده از کپسول‌های گاز کرده و بسیاری از شهروندان شمال کشور بیم قطعی گاز و کمبود کپسول‌های گاز را دارند،جلیل سالاری مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رابطه با این موضوع به مهر گفت: توزیع گاز LPG مشکلی ندارد و در مناطقی که پیش بینی شده بود همکارن در حال توزیع گاز مایع هستند زیرا ما در مناطق شمالی دارای ظرفیت مناسبی هستیم به عنوان مثال در نکا ۸ هزار تن سوخت ذخیره وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده به مناطقی که دچار افت فشار گاز شده‌اند ظرفیت مازادی تحویل داده‌ایم تا هموطنان دچار مشکل نشوند.

سالاری در پاسخ به این سوال که با وجود شرایط پیش آمده سوخت نیروگاه‌ها تأمین می‌شود، گفت: سوخت نیروگاه‌ها هم با تدابیری که در نظر گرفته شده بود در حال تأمین است. ضمن آنکه نیروگاه‌هایی که ساخته می‌شود مخزن‌هایی برای سوخت دوم در نظر گرفته می‌شود تا در شرایط بحرانی از آن استفاده شود.

وی ادامه داد: ما از ابتدای سال سوخت دوم را به نیروگاه‌ها برای ذخیره سازی تحویل می‌دادیم و تا به امروز مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه در شرایط فعلی توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد اضافه کرد: با وجود شرایط جوی نا مناسب مشکلی در تأمین و توزیع بنزین وجود ندارد، ضمن آنکه یخ بندان و شرایط جاده‌ای؛ ریلی و زمینی مبادی تولید و مصرف را زمانبر می‌کند.

سالاری ادامه داد: در صورتی که مردم از سفرهای غیر ضروری خود داری کنند مجموعه حمل و نقل که وظیفه انتقال سوخت را بر عهده دارند در شرایط مطمئن‌تری سوخت را انتقال دهند.

وی اضافه کرد: سال ۱۳۸۶ هم بحران سوخت رسانی داشتیم اما امسال کاهش دما فراگیری بیشتری در کشور دارد و تمام کشور کاهش دما را تجربه کرده‌اند در صورتی که در سال ۸۶ تنها شمال شرق ایران کاهش دما به این شکل داشت در آن زمان ترکمنستان گاز خود را به روی ایران قطع کرد و امسال همان اتفاق تکرار شد.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: تمامی بخش‌ها به این سوخت وابسته هستند مانند؛ صنایع، کشاورزی، حمل و نقل زمینی و هوایی همگی از سوخت مایع استفاده می‌کنند و هرچه در حمل و نقل کمتر استفاده شود می‌توان به استفاده بهینه از آن امید داشت.

وی در خاتمه با اشاره به کسری سوخت در جایگاه‌های سی ان جی خاطر نشان کرد: سی ان جی ها دچار کسری سوخت شده و به موازات آن سوخت مایع عرضه می‌کنیم. البته نباید از یاد برد که ترافیک عامل اثر گذاری در انتقال سوخت است و می‌تواند فرآیند انتقال سوخت را کند و زمان بر کند.

منبع: مهر