قطعی گاز در استان‌های کشور نداریم| مردم به پویش «هر خانه یک اتاق گرم» بپیوندند
قطعی گاز در استان‌های کشور نداریم| مردم به پویش «هر خانه یک اتاق گرم» بپیوندند
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران میزان مصرف گاز را 644میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: 77 درصد گاز کشور در بخش خانگی و صنایع و تجاری مصرف شده است، همچنان در نقطه هشدار و نیازمند همکاری بیشتر مشترکان هستیم.

عباس اعظمی سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار«نبض انرژی» با اشاره بیان اینکه سامانه سرد تمام استان‌های کشور را فرا گرفته است، اظهار کرد: در این زمینه تمهیدات لازم از سوی شرکت ملی گاز ایران صورت گرفته است به طوری که شبکه با آمادگی کامل و با تمام ظرفیت در حال توليد و انتقال گاز از طریق خطوط انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه با قطع گاز از سوی ترکمنستان با مشکل مواجه شدیم به طوری که در برخی مناطق از جمله در خراسان شمالی، جنوبی، خراسان رضوی، گلستان و شرق مازندران با افت فشار مواجه شدیم تاحدی که به مرز هشدار رسیدیم و هم اکنون وضعیت نیز در مرحله هشدار است. تقریبا در یک شهر تربت جام با قطعی گاز روبه روشدیم به همین منظور با تمهیدات وزارت نفت سوخت مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دادیم.

اعظمی با بیان اینکه در استان‌های شمالی قطعی گاز و افت فشار نداشتیم، گفت: شرکت ملی گاز ایران واقعاً یک بحران ملی را پشت سرگذاشته است و یک آزمون بزرگ برای این بخش بود. 27و نیم میلیون مشترك است. تنها در تربت جام قطعی را شاهد بودیم که با تلاش همکاران متخصص برطرف شد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: میزان مصرف در روز شنبه 644میلیون مترمکعب بوده است که 77 درصد از گاز کشور در بخش خانگی و صنایع و تجاری مصرف شده است که نسبت به يك روز گذشته 14درصد افزایش را نشان می‌دهد. شهرهای استان تهران 527ميليون مترمكعب،خراسان رضوي 60 میلیون متر مکعب و  اصفهان با 46 ميليون و آذربایجانشرقی نیز با 44 میلیون مترمکعب  چهل و چهل و يك ميلي متر مكعب بيشترین مصرف را داشتند.

وی تأکید کرد:  شبکه سراسری در کل کشور در پایداری کامل قرار دارد و به صورت بسیار جزئی و موردی در سرشاخه ها با مشکل مواجه شدیم که اکثرا هم رفع شده است، همکاران ما شبانه روز در آماده باش هستند و مشکلات را برطرف می کنند.

اعظمی خاطرنشان کرد: تعطیلی تهران نقش بزرگی در صرفه جویی و تامین گاز داشته است؛اما باید توجه داشت که همچنان در نقطه هشدار و نیازمند همکاری بیشتر مشترکان هستیم.

وی در پایان تأکید کرد:از مردم عزیز خواهشمندیم نسبت به پویش «هر خانه یک اتاق گرم» متعهد باشند، مردم می‌توانند با پوشیدن لباس گرم در منزل، خاموش کردن بخاری‌های اضافی و گرم کردن تنها یک اتاق، ‌به تامین پایدار گاز همه نقاط کشور کمک کنند.