طرح‌های فناورانه زودبازده حوزه آب در مناطق عشایری و محروم اجرا می شود
طرح‌های فناورانه زودبازده حوزه آب در مناطق عشایری و محروم اجرا می شود
در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، طرح‌های فناورانه زودبازده حوزه آب در مناطق عشایری و محروم اجرایی می‌شود.

 

به گزارش نبض انرژی ، نادرقلی ابراهیمی، دبیرستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری درباره اجرای این طرح‌های فناورانه، اظهار کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، این ستاد با همکاری بنیاد علوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مقدماتی را فراهم کرده تا برای واحدهای کوچک در حوزه پرورش ماهی و ایجاد گلخانه‌های کوچک در محیط روستایی و در قالب زنجیره ارزش، طرح‌های فناورانه زودبازده در مناطق عشایری و محروم اجرایی شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست در ادامه یادآور شد: این ستاد از طرح‌های فناورانه زودبازده در مراحل قبل از تولید، حین تولید و پس از تولید و ورود به مرحله بازار حمایت می‌کند تا بتوانند محصولات دانش‌بنیان تولید کنند و رونق کسب و کار را در مناطق عشایری و محروم اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ۴ منطقه محروم هدف‌گذاری شده است، اظهار کرد: این طرح‌های فناورانه زودبازده در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان اجرایی می‌شوند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح‌ها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و برای توسعه فناوری و تاثیرگذاری در زندگی مردم انجام خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا