واحد شماره 2 نیروگاه شهید مفتح همدان به شبکه سراسری برق متصل شد
واحد شماره 2 نیروگاه شهید مفتح همدان به شبکه سراسری برق متصل شد
مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان از وارد مدار شدن واحد شماره 2 این نیروگاه پس از تعمیرات اساسی ۹۰ روزه و اتصال به شبکه سراسری خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “عبدالمجید دیناروند” عنوان کرد: واحد شماره 2 نیروگاه پس از هجدهمین دوره تعمیرات اساسی در واحدها و با همت و تلاش کارکنان نیروگاه و مشارکت پیمانکاران داخلی در زمان مقرر به شبکه سراسری متصل شد.
مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان افزود: در این دوره از تعمیرات، برای نخستین‌بار بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های تعمیراتی توسط کارکنان این مجموعه و شرکت‌های پیمانکاری داخل استان صورت گرفت، که یک موفقیت بزرگ برای این نیروگاه است.
دیناروند زمان اجرای فصل دوم تعمیرات سال جاری واحدها را از اواسط بهمن تا پایان اردیبهشت سال آینده اعلام و اضافه کرد: تعمیرات دوره‌ای سایر واحدهای این مجموعه نیز با هدف رفع نواقص موجود انجام، تا هر چهار واحد نیروگاه با حداکثر توان برای پیک مصرف تابستان در مدار باشد.
نیروگاه شهید مفتح شامل چهار واحد بخار ۲۵۰ مگاواتی جمعا به‌ظرفیت 1000 مگاوات است که دو درصد از نیاز شبکه برق کشور و کل استان همدان را تأمین می‌کند. بالاترین میزان تبادل برق کریدور شمال جنوب در پست بلافصل این نیروگاه کنترل می‌شود.