وضعیت تامین آب و برق پایدار است
وضعیت تامین آب و برق پایدار است
وزیر نیرو گفت: در شرایط کنونی وضعیت تامین آب و برق پایدار است و نگرانی در این دو بخش وجود ندارد و تمام تلاش خود را برای تامین پایدار آب و برق خواهیم کرد.

به گزارش«نبض انرژی»علی اکبر محرابیان امروز  با بیان اینکه در شرایطی که برودت هوا زیاد می شود طبیعتا هم در بخش شبکه های آب و همچنین شبکه برق خدمت رسانی مشکل می شود، گفت: باید بتوانیم هم تاسیسات برق را پایدار نگه داریم و هم از یخ زدگی ها جلوگیری کنیم.

وی افزود: یخ زدگی در آبرسانی و سوخت رسانی به نیروگاه ها اثرگذار است، زمانی که هوا سرد می شود سوخت مایع نیز حالت نیمه جامد به خود می گیرد و تجهیزاتی که باید نصب شود تا برق تولید کند می بایست دایما مورد مراقبت قرار بگیرد، با این حال مردم مطمئن باشند آب و برق پایدار را به آن ها می رسانیم و تمام تلاش مجموعه دولت، دستگاه های مختلف و همکارانم در وزارت نفت این است که سوخت را به موقع تحویل دهند و بتوانیم برق پایدار را تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با صرفه جویی و رعایت الگوهای مصرف این شرایط برودت بی سابقه را پشت سر می گذاریم، گفت: در حوزه آب و برق همکاران آمادگی کامل دارند، انشاالله با یاری خدا این شرایط را پشت سر می گذاریم.

وی با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای برخورد با مشترکان ادارات پر مصرف،  در گفت و گویی تلویزیونی گفت: انصافا بخش اداری از تابستان که یک برنامه مدیریت مصرف را ابلاغ کردیم، در مجموع رعایت خوبی داشتند، ادارات وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارند، البته ممکن است ساختمان هایی نیز باشند که رعایت کمتری کنند اما در مجموع خوب است و امروز روحیه صرفه جویی در بخش اداری عمومی شده است. اتفاقی که در تابستان افتاد جز با همراهی مردم ممکن نبود.

وی با اشاره به وضعیت سدهای کشور، گفت: بارش ها در بخش های قابل توجهی از کشور خوب بود، امیدواریم تداوم داشته باشد، پیش بینی ها نیز در این بخش خوب است اما در حوزه هایی نیز نسبت به شرایط عادی و نرمال فاصله داریم، به ویژه در استان تهران، البرز، قزوین، همدان و برخی استان های شرق کشور، انتظار داریم با بارش های پیش رو جبران شود.

به گفته وی حجم پرشدگی سدها ۴۰ درصد است، این عدد تا ۳۵ درصد هم رسید اما اکنون وضعیت بهتر است اما روان آب ها با توجه به برودت هوا کم است اما در ماه های آینده روان آب ها بیشتر می شود و حجم پرشدگی نیز بهبود می یابد.