واردات جهانی LNG به بالاترین سطح خود رسید
واردات جهانی LNG به بالاترین سطح خود رسید
واردات گاز طبیعی مایع (LNG) توسط مصرف کنندگان جهانی در سال 2022 در مجموع 409 میلیون تن شد، در حالیکه این رقم در سال گذشته 379.6 میلیون تن بود.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از راشاتودی، بر اساس داده‌های Refinitiv، واردات گاز طبیعی مایع (LNG) توسط مصرف کنندگان جهانی در سال 2022 در مجموع 409 میلیون تن شد، در حالیکه این رقم در سال گذشته 379.6 میلیون تن بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این حجم رکورد به دلیل افزایش تقاضا، به ویژه از سوی اتحادیه اروپا بوده است. تخمین زده می‌شود که این منطقه حدود 25 درصد از کل LNG معامله شده در سال 2022 را خریداری کرده و در رقابت با مصرف کنندگان آسیایی موفق بوده است.

سال گذشته، واردات LNG اتحادیه اروپا به 101 میلیون تن رسید که نشان دهنده رشد 58 درصدی نسبت به سال 2021 است. بیشتر خرید LNG اروپا به دلیل کاهش تقاضا در آسیا افزایش یافته است، که چین کاهش غیرمعمول مصرف انرژی به دلیل کووید را ثبت کرده است. در همین حال، بیشتر کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا به دلیل واردات رو به رشد اتحادیه اروپا قادر به تحمل افزایش قیمت‌های لحظه‌ای گاز نبودند.

تعجیل اتحادیه اروپا برای پر کردن تأسیسات ذخیره‌سازی گاز خود در آستانه فصل سرما و همچنین چرخش ناگهانی منطقه به سمت سوخت مایع، موج‌های بزرگی را در بازار جهانی LNG ایجاد کرد.

علیرغم کاهش اخیر قیمت شاخص گاز اروپا، کشورهای اتحادیه اروپا همچنان اکثر محموله‌های LNG آمریکا را جذب می‌کنند چون تقاضا در آسیا ضعیف است.

منبع: ایلنا