افزایش ۱۴۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک پلاس در ماه دسامبر
افزایش ۱۴۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک پلاس در ماه دسامبر
تولید نفت ائتلاف اوپک پلاس در ماه دسامبر ۱۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۴۲.۷۱ میلیون بشکه در روز رسید

به گزارش«نبض انرژی»به نقل از اویل پرایس، تولید نفت ائتلاف اوپک پلاس در آخرین ماه سال گذشته میلادی 140 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 42.71 میلیون بشکه در روز رسید، اما این ائتلاف هنوز هم 1.8 میلیون بشکه در روز پایین‌تر از هدف تعیین‌شده تولید می‌کند.

 تولید نفت روسیه تقریباً تغییری نکرده، اما تولید نفت نیجریه به بالاترین رقم طی چندین ماه گذشته رسیده است.

 تولید نفت اوپک در ماه دسامبر 120 هزار بشکه در روز نسبت‌به ماه قبل‌از آن افزایش داشت که بیشتر نتیجه بالا رفتن تولید نیجریه بود. اما این گروه هم هنوز پایین‌تر از هدف تعیین‌شده توسط ائتلاف اوپک پلاس تولید می‌کند.

 ائتلاف اوپک پلاس در آخرین اجلاس خود تصمیم به کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید در ماه نوامبر گرفت که 1.27 میلیون بشکه در روز آن توسط اعضای اوپک صورت می‌گیرد. کل تولید 10 عضو اوپک 780 هزار بشکه در روز کم‌تر از هدف تعیین‌شده برای ماه دسامبر بوده‌است. این رقم در ماه نوامبر برابر با 800 هزار بشکه در روز بود.

 اوپک آمار رسمی تولید خود را هفته آینده در گزارش ماهانه بازار نفت اعلام خواهد کرد.

 در ائتلاف اوپک پلاس، بار اصلی تولید بر دوش روسیه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده غیراوپک در این ائتلاف است. انتظار می‌رود تولید نفت روسیه با توجه به تحریم‌های اتحادیه اروپا و سقف قیمت تعیین‌شده برای نفت و محصولات نفتی این کشور کاهش یابد.

 الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در پایان سال گذشته میلادی گفت کشورش تولید نفت را در پاسخ به سقف قیمت تعیین‌شده توسط گروه 7 بین 500 تا 700 هزار بشکه در روز پایین می‌آورد.

منبع: تسنیم