چرا احتمال پیوستن هند به سقف قیمت نفت روسیه صفر است؟
چرا احتمال پیوستن هند به سقف قیمت نفت روسیه صفر است؟
حتمال پیوستن هند به سقف قیمت نفت روسیه تقریباً صفر است، چون دهلی نو به منافع سیاسی و اقتصادی خود متکی است.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از تاس؛ ناندان اوننیکریشنان، تحلیلگر سیاسی هندی و عضو برجسته بنیاد تحقیقاتی آبزرور گفت، احتمال پیوستن هند به سقف قیمت نفت روسیه تقریباً صفر است، چون دهلی نو به منافع سیاسی و اقتصادی خود متکی است. البته به دلیل چنین تصمیمی با تحریم‌های ثانویه اتحادیه اروپا نیز مواجه نخواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر شانس پیوستن هند به سقف قیمت نفت تقریباً صفر است. هند صرفاً بر منافع خود، اقتصادی، سیاسی و استراتژیک تکیه خواهد کرد. در حال حاضر علاقه‌ای به واردات نفت ارزان از روسیه وجود دارد که هند آن را رد نخواهد کرد. در واقع دهلی درآمدهای بسیاری دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این کشور با تهدید تحریم‌های ثانویه اتحادیه اروپا برای خرید نفت روسیه مواجه نیست. 85 درصد از اقتصاد هند در بخش خصوصی است و این شرکت‌ها صرفاً به منافع تجاری خود پایبند خواهند بود.

این کارشناس هنذی گفت: صنایع ریلاینس بزرگترین خریدار نفت روسیه در هند است که دارایی‌های بزرگی در آمریکا دارد، اما واردات از روسیه را متوقف نکرده است.

هند که سومین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان پس از چین و ایالات متحده است، به طور فعال نفت روسیه را خریداری می‌کند. در اوایل سال 2022، سهم روسیه در سبد واردات نفت این کشور 0.2 درصد بود، اما تا پایان سال به بیش از 20 درصد یا تقریباً 1 میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: ایلنا