سرمایه‌گذاران طرح‌های پتروشیمی باید از توانمندی‌های داخلی استفاده کنند
سرمایه‌گذاران طرح‌های پتروشیمی باید از توانمندی‌های داخلی استفاده کنند
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خطاب به مدیران و سرمایه‌گذاران طرح‌های پتروشیمی، گفت: تلاش کنید از توانایی‌ها، دانش و ظرفیت‌های موجود شرکت‌های داخلی بیش از گذشته استفاده کنید.

به گزارش«نبض انرژی» مرتضی شاهمیرزایی با تأکید بر ضرورت اعتماد به ظرفیت‌های موجود در داخل کشور برای تأمین دانش فنی، کالاها و تجهیزات صنعت پتروشیمی اظهار کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در زمینه دانش فنی و کاتالیست آماده تأمین نیاز طرح‌های پتروشیمی است و خوشبختانه برای تأمین دیگر نیازها شرکت‌های توانمندی وجود دارند.

وی افزود: تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام‌فروشی به‌عنوان راهبرد مورد توجه ویژه دولت است و باید با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای تولید محصولات نهایی و متنوع پتروشیمی گام برداریم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: اراده و توانمندی فعالان صنعت پتروشیمی ایران سبب شده طرح‌های توسعه‌ای با پشتکار و جدیت، نهایی و به فرآیند تولید برسند و به این منظور همه مدیریت‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه همکاری و حمایت از این طرح‌ها برای رفع مشکلات و چالش‌های احتمالی در مسیر بهره‌برداری کامل هستند.

شاهمیرزایی با بیان اینکه بعضی از محدودیت‌های ناشی از تحریم با تلاش‌ شرکت‌های ایرانی از بین رفته است، خطاب به مدیران و سرمایه‌گذاران طرح‌های پتروشیمی گفت: تلاش کنید از توانایی‌ها، دانش و ظرفیت‌های موجود شرکت‌های داخلی بیش از گذشته استفاده کنید.

وی اظهار کرد: اکنون بیش از ۸۰ درصد کاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت بومی‌سازی شده است و در داخل کشور تولید می‌شود. نیاز به خارج از کشور در این زمینه کاهش یافته  است و با اهتمام و تلاش شبانه‌روزی با هدف خودکفایی، می‌توان صنعت پتروشیمی ایران را از خارج از کشور بی‌نیاز کرد.