پویش «هر خانه یک اتاق گرم» در خراسان رضوی راه‌اندازی شد
پویش «هر خانه یک اتاق گرم» در خراسان رضوی راه‌اندازی شد
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از راه‌اندازی پویش «هر خانه یک اتاق گرم» با هدف مشارکت فعالانه در پایداری شبکه گازرسانی مناطق دورافتاده استان در زمستان ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش«نبض انرژی»، حسن افتخاری در این باره گفت: در پی بارش نزولات آسمانی و کاهش شدید دما در بیشتر مناطق استان خراسان رضوی، سهم مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز و مشارکت حداکثری مردم در این زمینه، پویش «هر خانه یک اتاق گرم» با همکاری رسانه‌های جمعی، گروه‌های مرجع و فعالان شبکه‌های مجازی از روز سه‌شنبه (۲۰ دی‌ماه) امسال به مدت یک هفته در استان برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با دعوت از عموم مردم برای پیوستن به این پویش، تصریح کرد: مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در این مدت با گرم کردن تنها یک اتاق در هر خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی اتاق‌های با استفاده و پوشیدن لباس مناسب فصل به جای افزایش درجه حرارت منزل مشارکت عملی و فعالانه‌ای در پایداری شبکه‌های گازرسانی در نقاط دورافتاده استان خواهند داشت.

به گفته افتخاری، هم‌استانی‌ها در شهرهای تربت حیدریه، تربت جام، گناباد، خلیل آباد، بردسکن، تایباد و باخرز بخشی از شبکه گسترده گازرسانی هستند و وظیفه انسانی و اجتماعی ما به‌ویژه در شهر مشهد، رعایت الگوی مصرف بهینه برای پایداری جریان گاز و جلوگیری از افت فشار در این مناطق است.

وی با بیان اینکه مشترکان گاز در خراسان رضوی می‌توانند با ارسال نام و خانوادگی و شماره تلفن همراه به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۹۴ در این پویش شرکت کنند، گفت: اسامی نفرات برگزیده در پایان اسفندماه با عنوان «شهروند مسئولیت‌پذیر» اعلام و از آنان قدردانی می‌شود.

براساس این گزارش، شهر مشهد با یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک، نقش تعیین‌کننده‌ای در پایداری جریان گاز کل استان دارد.

پویش «هر خانه یک اتاق گرم» در خراسان رضوی راه‌اندازی شد