افزایش ۲۰درصدی مصرف گاز در کرمانشاه/مشترکان بهینه مصرف کنند
افزایش ۲۰درصدی مصرف گاز در کرمانشاه/مشترکان بهینه مصرف کنند
سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اعلام اینکه در شبانه‌روز گذشته بیش از ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز در استان مصرف شد، از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مصرف گاز در استان نسبت به مشابه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»«ناصر حسینی»گفت: این در حالی است که از سال ۱۴۰۰ تا امروز؛ سه درصد مشترکان گاز در استان افزایش یافته و عدم رعایت مصرف توسط مشترکان خانگی عامل اصلی افزایش مصرف گاز در استان است.

وی بیان داشت: از ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرفی در استان؛ بیش از ۱۳ میلیون مترمکعب آن توسط مشترکان خانگی مصرف می شود، بنابراین شهروندان و خانواده ها باید در مصرف بهینه گاز دقت بیشتر داشته باشد و دمای خانه را در دمای ۱۸ درجه نگه دارند.

حسینی از کنترل و پایش منظم و مرتب مصرف گاز تمام ادارات، ارگان ها و دستگاه اجرایی استان به طور روزانه خبر داد و گفت: هرگاه مصرف گاز اداری و سازمانی بالای ۱۸ درجه قرار گیرد؛ فورا به آنها هشدار می دهیم و خوشبختانه تمام دستگاه های اجرایی رعایت مصرف بهینه گاز را در دستور کار قرار داده‌اند.

گاز صنایع و کارخانه های بزرگ استان قطع یا کنترل مصرف می شود

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: صنایع و کارخانجات، بخش تجاری و اداری تنها یک و نیم درصد گاز استان را مصرف می کنند و بیشترین مصرف را در بخش خانگی داریم.

حسینی افزود: با این وجود گاز در صنایع بزرگی مانند پتروشیمی ها با مدیریت کنترل شده و در حد نیاز فوری برای گرم کردن کوره ها استفاده می شود و یا گاز برخی صنایع مانند سیمان قطع شده و در حال مصرف سوخت دوم هستند.

فرهنگ سازی در مصرف بهینه گاز در دستور کار شرکت گاز استان کرمانشاه است

وی در ادامه یکی از مهمترین مشکلات را عدم رعایت مصرف بهینه گاز توسط شهروندان و مشترکان خانگی عنوان کرد و گفت: خانواده ها و مشترکان خانگی باید دمای خانه را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه نگه دارند.

حسینی بر فرهنگ سازی در جامعه تاکید کرد و افزود: در قالب تفاهم نامه های متعددی با بخش های مختلف دستگاه های اجرایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه ها، ادارات، مسابقات ورزشی و صدا و سیما در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز در استان برنامه ریزی شده و در حال اجرا هستیم.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: این شرکت در ۲ ماهه گذشته ۱۱ هزار ثانیه در صدا و سیما و رادیو، برای مصرف بهینه گاز توسط مشترکان خانگی کار تبلیغاتی و اطلاع رسانی انجام شده است.

حسینی همچنین به تبلیغات محیطی و در فضای مجازی برای مصرف بهینه گاز در استان خبر داد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر از ۳۳ شهر استان کرمانشاه، تنها ۲ شهر ازگله و سومار فاقد گاز هستند که شهر ازگله در سال آینده از نعمت گاز برخوردار می شود اما شهر سومار به دلیل اینکه خالی از سکنه است قابلیت گازرسانی ندارد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: از ۲ هزار و ۵۴۵ روستای استان کرمانشاه، ۲هزار و ۳۰۵ روستا قابلیت گازرسانی دارد که به یک هزار و ۹۰۰ روستا گازرسانی شده و گازرسانی به ۲۴۵ روستا در دست اقدام است و نیز ۹۵ روستا نیز در دست پیمان سپاری است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۹۹/۹ درصد جمعیت شهری و ۸۶/۵ درصد جمعیت روستایی استان کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و با اقدامات در دست انجام تا پایان سال آینده استان کرمانشاه، استان سبز اعلام خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به کاهش محسوس دمای هوا و انباشت آلاینده های جوی از امروز، سه‌شنبه تا پایان هفته در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

بر همین اساس کاهش حداقل دمای شبانه بین پنج تا ۹ درجه و ماندگاری هوای سرد و انباشت آلاینده های جوی طی این مدت در استان پیش بینی می شود.