تحقق وعده‌های دولت در آبرسانی به ۱۲ روستای کنگاور
تحقق وعده‌های دولت در آبرسانی به ۱۲ روستای کنگاور
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کنگاور گفت: اجرای طرح‌های آبرسانی شهری و روستایی طی ۹ ماه گذشته در این شهرستان از جمله ۱۲ روستا، نشان از تحقق وعده‌های دولت مردمی در حوزه آبرسانی است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»«حبیب الله خزایی»، با اشاره به اینکه آبرسانی به مجتمع ۱۲ روستا در فاز روستای محمدآباد با پیشرفت ۹۵ درصدی و در فاز روستای حصار با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال انجام است، اظهار کرد: آبرسانی روستای چشمه درازه با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و روستای داربید با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجرا و تکمیل است.

وی از توسعه و بازسازی ۵۰ درصدی شبکه و تاسیسات آبرسانی روستایی این شهرستان خبر داد و افزود: در حوزه توسعه شبکه شهری نیز در حال خرید و تجهیز کارگاه هستیم.

مدیر امور آبفای شهرستان کنگاور با اشاره به اعتراض اهالی برخی ساکنین محله سرجو، خیابان برق و محله ترانشه کنگاور نسبت به وجود فاضلاب و ایجاد نارضایتی عمومی، خاطرنشان کرد: شبکه فاضلاب این محلات در حال جمع آوری و فاضلاب محله ترانشه نیز پس از ده‌ها سال به مدار اصلی شبکه متصل شد.

وی با توضیح اینکه فاضلاب شهرک ولیعصر به تصفیه خانه فاضلاب شهرستان رینگ و وصل شده است، اضافه کرد: حدود ۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهرستان لایروبی و رفع گرفتگی، یک هزار و۱۵۰ مورد شکستگی فاضلاب و یک هزار و۴۰۰ شکستگی لوله آب شرب شهری تعمیر شده است.

مدیر امور آبفای شهرستان کنگاور در ادامه با تاکید بر ارتقا تاسیساتی چاه های آب شرب شهر کنگاور از اهداف آبفای شهرستان بوده، بیان داشت: اخذ مجوز حفر ۲ چاه در شهر کنگاور، یک حلقه چاه جهت مجتمع رستم آباد و عباس آباد، یک حلقه چاه جهت مجتمع قزوینه و تخصیص چهار لیتر بر ثانیه جهت روستای عبدالتاجدین انجام شده که با تخصیص اعتبارات اجرای عملیات حفر چاه‌ها آغاز خواهد شد.

تامین روزانه حدود ۲۰۰ هزار لیتر آب مصرفی عشایر شهرستان در تابستان از دیگر اقدمات امور آبفای شهرستان است.

خزایی با بیان اینکه رضایت مشترکین در سایه یک سازمان موفق و پویا حاصل می شود، افزود: تمام تلاش های صورت گرفته در مجموعه شرکت آبفا کنگاور در راستای ارایه مطلوب خدمات و ارتقای رضایتمندی مشترکین برنامه ریزی شده است.

مدیر امور آبفای شهرستان کنگاور در خاتمه گفت: ارتقا میزان رضایتمندی مشترکین آب شهری و روستایی همواره به عنوان مهمترین و اصلی ترین اهداف این شرکت بوده و خواهد بود.

شهرستان کنگاور متشکل از ۲ شهر، یک بخش مرکزی، پنج دهستان و ۸۵ روستا است. این شهرستان دارای ۸۰ هزار نفر جمعیت و در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ایرنا