درخواست دولت آلمان از مردم برای ادامه صرفه‌جویی در انرژی
درخواست دولت آلمان از مردم برای ادامه صرفه‌جویی در انرژی
سازمان نظارتی در بخش انرژی آلمان موسوم به "آژانس شبکه فدرال" اعلام کرد که این کشور منابع انرژی کافی برای بقیه فصل سرد را دارد و خطر کمبود گاز برطرف شده است اما برای زمستان بعدی همچنان باید به صرفه جویی ادامه داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از راشاتودی، سازمان نظارتی در بخش انرژی آلمان موسوم به آژانس شبکه فدرال اعلام کرد که این کشور منابع انرژی کافی برای بقیه فصل سرد را دارد و خطر کمبود گاز برطرف شده است اما برای زمستان بعدی همچنان باید به صرفه جویی ادامه داد.

کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه فدرال، در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلد ام سانتاگ که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: علیرغم همه ابهام‌های باقی‌مانده، من انتظار ندارم که در این زمستان هیچ چیز دیگری اشتباه پیش برود.

وی افزود: تاسیسات ذخیره سازی گاز بیش از 90 درصد پر است که یک رقم قابل توجه محسوب می‌شود، زیرا معمولاً در ماه ژانویه به ندرت به این رقم بالا می‌رسید. این یک دستاورد مشترک بزرگ برای همه کسانی است که به میزان اندکی گاز استفاده کردند.

رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان گفت: من اکنون پیش بینی می کنم که مخازن ذخیره سازی تا پایان زمستان بیش از 50 درصد پر خواهند بود.

وی در ادامه تأکید کرد که آلمان در سال 2022 نسبت به سال قبل 14 درصد گاز کمتری مصرف کرد که عمدتاً به دلیل تلاش‌های مردم برای صرفه جویی در انرژی بوده است.

این مقام به کاهش اخیر قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: نشانه‌های زیادی وجود دارد که پس از افزایش بی سابقه در سال 2022 به قیمت ثابت گاز رسیده‌ایم. وی پیش بینی کرد که قیمت ها احتمالاً برای یکی دو سال آینده ثابت می‌ماند.

وی گفت: قیمت گاز در حال حاضر به همان قیمتی است که در دسامبر 2021 بود – عمدتاً به این دلیل که اروپا با موفقیت تأسیسات ذخیره گاز خود را پر کرده و بنابراین اساس حدس و گمان های احتمالی را حذف کرده است.

با این حال، مولر هشدار داد که مردم نباید از هم اکنون صرفه جویی در انرژی را متوقف کنند، زیرا ممکن است فصل گرمایش آینده غیرقابل پیش بینی باشد.

این مقام آلمانی گفت: در پایان کار، افزایش مصرف گاز همچنین منجر به افزایش قیمت گاز برای صنایع انرژی بر می شود که می‌تواند منجر به جهش بیشتر قیمت‌ها شود. علاوه بر این، به ازای هر کیلووات ساعتی که اکنون صرفه جویی می کنیم، دیگر مجبور نیستیم در تابستان (گاز را) گران بخریم تا مخازن ذخیره گاز را دوباره پر کنیم… اکنون روی زمستان آینده تمرکز کرده ایم.

منبع: تسنیم