مطالعات گازرسانی به شهرستان راسک آغاز شد
مطالعات گازرسانی به شهرستان راسک آغاز شد
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد خطوط انتقال گاز به بیش از ۱۰ شهر استان سیستان و بلوچستان همچون سرباز، راسک، نیکشهر، زرآباد و... مشتمل بر ۴۵۶ کیلومتر با اعتبار بیش از ۱۱۰ میلیون یورو در حال مطالعه است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» حسین حسین‌زاده در تشریح سفر تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به استان سیستان و بلوچستان به‌منظور بررسی وضع گازرسانی و سوخت‌رسانی به این استان اظهار کرد: در این سفر بازدیدی از شهرستان راسک داشتیم. گازرسانی به این شهرستان و شهرهای همجوار یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه بود، البته گازرسانی به این شهرها در دو مسیر در حال انجام است، بر این اساس خطوط انتقال گاز به بیش از ۱۰ شهر همچون سرباز، راسک، نیکشهر، زرآباد و… مشتمل بر ۴۵۶ کیلومتر  با اعتبار بیش از ۱۱۰ میلیون یورو در حال مطالعه است که توسط شرکت ملی گاز به یک پیمانکار برای برای مطالعه و طراحی واگذار شده و پیش‌بینی می‌شود تا دی‌ماه سال ۱۴۰۲پیمانکار اجرای این خطوط انتقال انتخاب شود.

وی افزود: همچنین در حوزه پخش بزرگ‌ترین مشکل مردم فاصله بسیار محل سکونت آنها به‌ویژه روستاها با جایگاه‌های سوخت است که بعضا تا ۵۰ کیلومتر با جایگاه‌های عرضه سوخت فاصله دارند. ضمن آنکه نمایندگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این شهرستان‌ها محدود است به همین دلیل مردم مجبور هستند برای رفع مشکلات خود همچون دریافت سهمیه‌ها و کارت سوخت، فاصله بسیاری را طی کنند تا بتوانند از خدمات این شرکت بهره‌مند شوند، از این رو مقرر شد برای افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت در این شهرستان نشستی در کمیسیون انرژی مجلس و با حضور مسئولان وزارت نفت انجام شود.

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو دیگر هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نیز که در این سفر حضور دارد با بیان اینکه گازرسانی به شهرستان سراوان از یکماه گذشته آغاز شده است، گفت: این خط انتقال به طول ۱۵۳ کیلومتر با ۵۱ میلیون دلار اعتبار از بخش پالیزان آغاز شده و در مسیر حرکت خود انشعابی از آن برای تغذیه خط سروان گرفته شده است.