رفع مشکل تامین آب ۶۰۰ روستای خوزستان تا پایان امسال
رفع مشکل تامین آب ۶۰۰ روستای خوزستان تا پایان امسال
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به مشکل تنش آبی در ۲ هزار و ۶۰۰ روستای این استان گفت: تا پایان امسال مشکل تامین آب ۶۰۰ روستای خوزستان برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»محمدرضا کرمی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به یکهزار و ۵۰۰ روستای خوزستان آبرسانی شده است، اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌های پیشران در زمینه آبرسانی به روستاها است.

وی با اشاره به مشکل تنش آبی در ۲ هزار و ۶۰۰ روستای این استان افزود: تا پایان امسال مشکل تامین آب ۶۰۰ روستای خوزستان برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اجرای طرح آبرسانی غدیر در خوزستان گفت: یکی از طرح‌های بزرگ آبرسانی در خوزستان طرح غدیر است که در این طرح به شهرستان‌های غرب، مرکز و جنوب خوزستان آبرسانی می‌شود.

کرمی نژاد ادامه داد: با اجرای این طرح تمام شهرها و روستاهای شهرستان‌های دشت آزادگان و حمیدیه آبرسانی شدند. ضمن اینکه در این طرح میزان شوری آب ۵۰۰ میکروموس بر سانتیمتر است که برابر با استاندارد جهانی است.

مدیرعامل آبفا خوزستان ادامه داد: ۹۵ درصد آب شرب اهواز، ۱۰۰ درصد آب شرب شهرستان خرمشهر و ۷۵ درصد آب شهرستان آبادان و همچنین ۷۰ درصد آب شهرستان شادگان از طرح آبرسانی غدیر تامین شده است و تلاش می‌شود سایر نقاط این شهرستان‌ها که مشکل تنش آبی دارند از طرح غدیر آبرسانی شوند.

وی اظهار کرد: در انتهای سال آینده با اتمام آبرسانی به تمام روستاهای خوزستان جشن آب در استان برگزار خواهد شد.