شرکت گاز استان تهران از گشت ویژه مدیریت مصرف گاز رونمایی کرد
شرکت گاز استان تهران از گشت ویژه مدیریت مصرف گاز رونمایی کرد
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از رونمایی گشت ویژه مدیریت مصرف گاز در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»سیدمحمد هدایی‌پور در این‌ باره گفت: شرکت‌ گاز استان تهران هم‌زمان با فرا رسیدن ایام سرد سال و لزوم مدیریت مصرف گاز، از ابتدای آذرماه به پایش مصرف گاز سازمان‌ها، اداره‌ها، مراکز دولتی، عمومی و …. اقدام کرده‌ که در این ارتباط، بیش از ۹ هزار پایش انجام و سبب صدور ۹۲۴ اخطار و قطع جریان گاز  ۱۸۹ اداره دولتی و اماکن عمومی شده است.

وی افزود: در هفته جاری هم اجرای طرح پایش مصرف و دمای اداره‌های دولتی و اماکن عمومی با شدت بیشتری انجام می‌شود و برخورد با اداره‌هایی که الگوی مصرف گاز را رعایت نکرده‌اند با جدیت پیگیری خواهد شد که به‌منظور تشدید نظارت بر مصارف در بخش اداره‌های دولتی و اماکن عمومی، همچنین کنترل استفاده نکردن از گرماتاب‌ها شرکت گاز استان تهران تصمیم به راه‌اندازی گشت ویژه مدیریت مصرف گاز در سطح استان گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران تصریح کرد: بازرسان این شرکت در این طرح به‌صورت منظم و شبانه‌روزی با مراجعه به اداره‌ها، سازمان‌ها، نهادهای دولتی، مراکز تجاری و اماکنی که از گرماتاب استفاده می‌کنند نسبت به بازرسی و کنترل دمای محیط و اطمینان از خاموش بودن موتورخانه‌ها بعد از ساعت اداری اقدام می‌کنند و در صورت مشاهده رعایت نکردن الگوی مصرف گاز در ابتدا اخطار و در صورت تکرار مطابق قانون برخورد و جریان گاز آنها قطع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز هم روز شنبه (۱۷ دی‌ماه) اعلام کرد که از ابتدای اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف تاکنون، جریان گاز ۱۴۴۲ سازمان و نهاد دولتی و عمومی در پی اخطارهای صادرشده قطع شده است.