جمع آوری 660 فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان طرقبه شاندیز
جمع آوری 660 فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان طرقبه شاندیز
مدیر امور آبفای طرقبه شاندیز از جمع‌آوری 660 فقره انشعاب غیرمجاز آب در این شهرستان ییلاقی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “محسن عبدالهی” افزود: این تعداد انشعاب غیرمجاز که 70 درصد انشعابات کشف شده در استان خراسان رضوی را شامل می‌شود با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی شهرستان و با سرکشی سه اکیپ گشت آب، در اماکن مسکونی و باغ ویلاها، تجاری و رستوران‌ها شناسایی شد.
به گفته وی، عاملان نصب انشعابات غیرمجاز بابت سرقت آب و خسارت به خطوط و شبکه‌های توزیع، ملزم به پرداخت 37 میلیارد و 440 میلیون ریال به آبفا شدند.
مدیر امور آبفای طرقبه شاندیز، بالا بودن این حجم از انشعابات غیرمجاز را نتیجه ساخت و سازهای بی‌رویه و به تبع آن توسعه اماکن گردشگری و رستوران‌ها در شهرستان دانست و بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر‌قانونی در منطقه تاکید کرد.
عبدالهی، همچنین از ورود 300 هزار نفر جمعیت سیار به شهرهای طرقبه شاندیز در روزهای تعطیل خبر داد که باعث تشدید کمبود آب شرب در این شهرستان می‌شود.
وی در همین رابطه به برنامه آبفا برای رفع بخشی از کمبود آب 45 هزار مشترک ساکن در دو شهر و 31 روستای تحت پوشش اشاره کرد و افزود: اصلاح و توسعه 20 کیلومتر شبکه توزیع و حفر و جابجایی هفت حلقه چاه در دستور کار قرار دارد که از این تعداد چهار حلقه چاه مربوط به طرقبه و شاندیز حفر شده و سه حلقه چاه هم تا پایان سال جاری در منطقه ویرانی و روستاهای شهرستان حفر خواهد شد.