اجرای خط لوله انتقال گاز ایرانشهر- چابهار- کنارک در دستور کار است
اجرای خط لوله انتقال گاز ایرانشهر- چابهار- کنارک در دستور کار است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در بازدید میدانی جمعی از نمایندگان مجلس از سیستان و بلوچستان با هدف بررسی روند سوخت‌رسانی و گازرسانی در این استان گفت: ساخت خط لوله انتقال گاز ۴۰۰ میلیون یورویی ایرانشهر - چابهار - کنارک در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»حسین حسین‌زاده با اشاره به بازدید جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان وزارت نفت که امروز (شنبه، ۱۷ دی‌ماه) از استان سیستان و بلوچستان به‌منظور بررسی وضع سوخت‌رسانی و گازرسانی در این منطقه انجام شد، اظهار کرد: امروز به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون انرژی به سیستان و بلوچستان سفر کردیم که در این سفر مشاور وزیر نفت، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این بازدید ما را همراهی کردند.

وی افزود: نخستین برنامه ما در این سفر بازدید از پایانه صادراتی شهرستان کنارک بود که مسئولان این پایانه مسائل و مشکلات خود همچون کمبود جایگاه سوخت، کمبود سوخت برای قایق‌های مجاز و حتی غیرمجاز، کمبود سهمیه گازوئیل برای کامیون‌ها اشاره کردند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: منطقه کنارک ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی ندارد که در زمینه ایجاد آن پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد، البته ایجاد خط لوله انتقال گاز ۴۰۰ میلیون یورویی ایرانشهر – چابهار – کنارک در دستور کار قرار دارد، همچنین گازرسانی به شهرستان کنارک در مرحله طراحی و نقش‌کشی است که به گفته مسئولان، اجرای آن ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

حسین‌زاده اظهار کرد: گام نخست گازرسانی به شهرستان چابهار نیز از هفته گذشته به طول ۲۵۵ کیلومتر آغاز شده است و فاز دوم آن به طول ۳۵۵ کیلومتر اردیبهشت سال آینده آغاز خواهد شد.