خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل راهکار جدی برای کاهش آلودگی هواست
خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل‌ونقل راهکار جدی برای کاهش آلودگی هواست
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین اصل در حمل‌ونقل عمومی را توسعه سیستم حمل‌ونقل سبز دانست و گفت: تولید خودرو با کیفیت و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده راهکار کاهش آلودگی هواست.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»اقبال شاکری، درباره معضل آلودگی این روزهای هوا به‌ویژه در کلان‌شهرهای کشور اظهار کرد: درصد بسیاری از آلودگی هوای پایتخت به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور برمی‌گردد که پر واضح است میزان اتوبوس‌های موجود در سطح شهر پاسخگوی نیاز مردم نیست. از طرفی همین تعداد، از فرسودگی رنج می‌برند، البته اقدام‌های مناسبی برای جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته که امیدوارم هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی افزود: مهم‌ترین اصل در حمل‌ونقل عمومی، توسعه سیستم حمل‌ونقل سبز است که بر اساس آن باید افزایش خطوط مترو با رشد واگن‌های قطار را در نظر بگیریم، اگر خدمات‌رسانی از طرف حمل‌ونقل عمومی با جمعیت همخوانی داشته باشد بی‌شک شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا در کلان‌شهر تهران خواهیم بود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در بحث خودرو بیش از هر نکته‌ای باید روی مطالبه مجلس یعنی تولید خودرو باکیفیت و از رده خارج شدن خودروهای فرسوده، برنامه‌ریزی شود تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

به گزارش شانا، پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۱۴۸ روز هوای قابل قبول، ۱۱۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۱ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، دو روز هوای بسیار ناسالم، دو روز هوای خطرناک و دو روز هوای پاک تنفس کردند.