جزئیات برگشت ۳۶ کانتینر گازوئیل عراق از مرز میلک توسط طالبان
جزئیات برگشت ۳۶ کانتینر گازوئیل عراق از مرز میلک توسط طالبان
بر اساس اعلام کمرک ایران، محموله سوخت برگشتی از سوی افغانستان متعلق به تجار عراقی بوده و صرفا از مرز میلک استان سیستان و بلوچستان ترانزیت شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»محمدعلی خاشی ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان، در واکنش به ادعای مطرح شده در فضای مجازی در خصوص برگشت محموله سوخت از سوی حکومت افعانستان، اظهار کرد: تشریفات این محموله سوختی در قالب ترانزیت خارجی صورت گرفته و اصل محموله مربوط به کشور عراق است که از طریق یکی از گمرکات جنوبی کشور در قالب 3 پروانه ترانزیت خارجی اظهار و از طریق گمرک مرزی میلک به کشور افغانستان منتقل شده است.

وی با تاکید بر اینکه بررسی‌هایی که در کشور افغانستان روی این کالا انجام شده با استانداردشان نخوانده و باعث برگشت این محموله شده است، تصریح کرد: بنده این موضوع را به صراحت می‌گویم که این کالا، کالای جمهوری اسلامی نیست و کالای ترانزیت خارجی است که صرفا از خاک جمهوری اسلامی ایران عبور کرده و اسناد و مدارک آن نیز موجود و قابل ارائه است.

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این کالا متعلق به کشور ایران نیست و اکنون نیز در گمرک مرزی میلک است،گفت: در ادامه کار تشریفات لازم در این خصوص را انجام می‌دهیم.

خاشی با تاکید مجدد بر اینکه  این سوخت متعلق به کشور عراق است، گفت: این محموله، محموله گازوییل بوده است و در مجموع شامل 36 دستگاه تانکر است، 26 تانکر آن برگشته و 10 تانکر دیگر هم اگر کشور افغانستان نپذیرد، قرار است برگشت داده شود و به ایران برسد. با شرکت حمل و نقل مربوطه‌ مکاتبات لازم را انجام دادیم که تشریفات مرجوعی انجام بشود.