مصرف سالانه 320 میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور
مصرف سالانه 320 میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به اینکه پیک مصرف برق سال‌جاری، 70 هزار مگاوات بوده است، گفت: میزان مصرف برق در کشور سالانه حدود 320 میلیارد کیلووات ساعت بوده که نشان دهنده وسعت مصرف برق در کشور است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  آرش کردی در جلسه بررسی مسائل برق شهرستان ملایر استان همدان با اشاره به موفقیت گذر از پیک‌بار تابستان سال‌جاری، اظهار داشت: کار در مجموعه صنعت برق وقفه بردار نیست و حساسیت در این بخش بسیار بالاست که نشان دهنده جایگاه مهم این صنعت در کشور است.
وی ادامه داد: افرادی که در صنعت برق فعالیت می‌کنند باید همواره به یاد داشته باشند که علاوه بر تلاش برای ارتقای وضعیت بومی و محلی، باید به بهبود جایگاه ملی در این صنعت هم توجه داشته باشند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر بیان کرد: این دو در کنار هم لازم و ملزوم یکدیگر هستند و ما نیازمند فرهنگی هستیم که توجه تو امان به این 2 مقوله مهم را مدنظر داشته باشد.
وی با بیان اینکه صنعت برق شامل سه مرحله تولید، انتقال و توزیع است، گفت: توزیع از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که محل تقاطع حاکمیت و مردم بوده و این نکته باید همواره مدنظر قرار گیرد.
کردی با اشاره به پیش‌بینی‌ها و اهداف تعیین شده برای گذر از پیک بار سال آینده بر تحقق 50 درصدی هوشمندسازی شبکه برق استان همدان تاکید کرد و افزود: رفع ضعف ولتاژ شبکه برق به خصوص در نواحی روستایی از اولویت بالایی برخوردار است و اجرای آن در سطح این استان و کشور ضرورت بالایی دارد.
وی با بیان اینکه کشور ایران جزو 5 کشور برتر در زمینه تولید توربین‌های گازی در جهان است، بیان کرد: ایران جزو اندک کشورهایی است که 100 درصد مناطق شهری و 98 درصد مناطق روستایی آن برق‌دار است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر تصریح کرد: سازنده‌هایی در زمینه تجهیزات اندازه‌گیری مانند کنتورهای برق داریم که در جهان حرفی برای گفتن دارند و این در حالیست که کشور با تحریم‌های گسترده از سوی دشمنان انقلاب اسلامی روبرو است.
وی با اشاره به وضعیت شبکه برق در استان همدان افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده برای صنعت برق این استان به طور کامل پرداخت و اجرایی خواهد شد.
کردی با اشاره به مسائل بومی صنعت برق استان همدان گفت: از جامعه دانشگاهی استان و محققان و پژوهشگران خواهانیم تا موضوعات و نیازهای موجود در صنعت برق این استان را رصد و احصا کنند تا بتوان نیازمندی‌ها و مشکلات را رفع کرد.