سلیمی: امسال آلودگی هوا نسبت به سال قبل ۴۰ درصد بیشتر بود
سلیمی: امسال آلودگی هوا نسبت به سال قبل ۴۰ درصد بیشتر بود
یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های مسئول درباره آلودگی هوا گفت: امسال آلودگی هوا نسبت به سال قبل ۴۰ درصد بیشتر بود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»علیرضا سلیمی نماینده دلیجان و محلات و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ مجلس در تذکری با بیان اینکه «شهید سلیمانی جمهوری اسلامی ایران را حرم می‌دانست و حاضر به فدای جان خود برای هزاران بار برای ملت بود و لحظه‌ای با دشمن قدار فالوده نخورد» اظهار کرد: شهید سلیمانی اعتقاد به ولایت فقیه را از شئون عاقبت به خیری می‌دانست و به هیچ دسته جناح و حزبی منتسب نبود تا همه مهر خود را برای جذب همه فرزندان ایران گسترانیده بود.

وی افزود: این شهید عزیز قهرمان ملی ماست و ما هیچ گاه از انتقام نسبت به کسانی که در این توطئه خطرناک اقدام کردند، عقب نشینی نخواهیم کرد و توقع این است که ۵۶ نفری که فعلا اسمشان منتشر شده و در این ترور عجیب دست داشتند هرچه سریعتر توسط سازمان‌های بین‌المللی به محاکمه سپرده شوند.

این نماینده مجلس گفت: آقای ترامپ به صراحت اعتراف به ترور شهید سلیمانی کرد؛ سوال ما از سازمانهای بین‌الملل است است که چه اقدامی برای برخورد این هیتلر زمان کردند؟

سلیمی همچنین در تذکر دیگری از تعلل بانک‌ها در پرداخت وام مسکن روستایی، افزایش قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی و همچنین افزایش قیمت مواد غذایی به ویژه گوشت قرمز انتقاد کرد و خواستار اقدام مسئولان مربوطه در این زمینه‌ها شد.

وی در تذکری دیگر گفت: علی رغم مصوبه مجلس، تخلف آشکار در تنظیم جداول بودجه به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. مکرراً درباره پرداخت ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن تذکر داده‌ایم؛ از ریاست دیوان محاسبات کشور می‌خواهم در این زمینه بررسی کند و به مجلس گزارش دهد که چه کسی تخلف کرده است.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری با اشاره به استمرار آلودکی هوا در شهرهای مختلف کشور گفت: امسال آلودگی هوا نسبت به سال قبل ۴۰ درصد بیشتر بود؛ آیا می‌دانید این تعطیلی ها چقدر به اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است؟ تا کی باید فقط بنشینیم و تعطیل کنیم؟ چرا شهرداری، وزارت‌خانه‌های نفت، نیرو و صمت و سازمان استاندارد و سایر دستگاه‌ها اقدام لازم را انجام نمی‌دهند؟