۵۳ میلیون لیتر مواد سوختی امسال در مناطق روستایی کرمانشاه توزیع شد
۵۳ میلیون لیتر مواد سوختی امسال در مناطق روستایی کرمانشاه توزیع شد
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از توزیع بیش از ۵۳ میلیون لیتر انواع مواد سوختی در مناطق روستایی استان تا پایان آذر امسال خبر داد و گفت: این مواد سوختی شامل نفت گاز ۴۰ میلیون لیتر، نفت سفید بیش از ۱۲ میلیون لیتر، بنزین ۸۰۰ هزار لیتر و گاز مایع ۱۰۰ هزار کیلوگرم است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»«ایرج صفایی» با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و زمستان و اینکه این مقدار به طور قطع افزایش چشمگیری خواهد داشت، افزود: این میزان مواد سوختی در مناطق روستایی و سخت گذر استان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ واحد فعال توزیع مواد سوختی متعلق به شبکه تعاون روستایی در اقصی نقاط استان در حال خدمت رسانی است و جمعیت ۹۰۰ هزار نفری روستایی در سطح استان را پوشش می‌دهند.

صفایی اضافه کرد: بیش‌ از ۵۰ درصد سوخت ماشین‌آلات کشاورزی در استان کرمانشاه را نیز شبکه تعاون روستایی استان تأمین می کند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه به خدمات رسانی به کشاورزان و روستاییان به عنوان یکی از مهمترین وظایف سازمان تعاون روستایی اشاره کرد و گفت: با اتحاد و تعامل شرکت‌های تعاونی روستایی اقدامات خوبی برای حمایت از کشاورزان و روستاییان در استان در حال انجام است.

صفایی مهمترین رسالت شبکه تعاون روستایی را ارائه خدمات به روستاییان و اعضای تشکل‌های تحت پوشش در چارچوب اهداف و اساسنامه‌ تعاونی‌ها عنوان کرد و افزود: سعی تعاونی های روستایی این است که خدمات‌رسانی مطلوبی را برای ترغیب روستاییان به ماندگاری در روستاها داشته و با خدمات رسانی به اعضا و روستاییان نقش بسزایی در مهاجرت معکوس را ایفا نمایند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه از فعالیت ۲۶۴ واحد تعاونی روستایی در استان خبر داد و گفت: نزدیک به ۱۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان معادل ۲۰۰ هزار نفر عضو واحدهای تعاونی روستایی هستند.

صفایی اضافه کرد: شرکت تعاونی روستایی ۳۰۰ واحد فروش محصولات نفت روستایی با ظرفیت ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت، ۱۹ شرکت تعاونی مصرف ، چهار واحد مرکز فنآوری بذر، ۲ واحد کارخانه ذرت خشک کنی، یک کارخانه نایلون تلکس، ۲ واحد نمایندگی ماشین آلات کشاورزی، یک واحد بسته بندی، ۹ واحد عرضه مستقیم محصولات و ۱۱۲ عرضه محصولات کشاورزی زیرپوشش دارد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۶۶۰ هزار و ۳۰۰ مشترک گاز در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۳۹۷ هزار و ۹۰۰ مشترک در شهر کرمانشاه قرار دارند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

کرمانشاه نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به شبکه گاز شهری متصل شد؛ براساس اعلام سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در حال حاضر ۹۹/۶ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۳۰ شهر و ۸۶/۱ درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به هزار و ۸۱۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

منبع:ایرنا