بزرگ‌ترین ناوگان شناوری صنعت نفت به سامانه پایش سوخت تجهیز شد
بزرگ‌ترین ناوگان شناوری صنعت نفت به سامانه پایش سوخت تجهیز شد
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: با نصب سیستم پایش سوخت به‌صورت آزمایشی روی یکی از شناورهای استیجاری، سامان‌دهی سوخت مصرفی و آب تحویلی به شناورهای این شرکت برای نخستین بار در صنعت نفت اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا مهدی‌زاده اظهار کرد: با نصب سیستم پایش سوخت به‌صورت آزمایشی روی یکی از شناورهای استیجاری افزون بر کنترل بهنگام سوخت مصرفی شناورها و عملکرد آنها از سوء‌استفاده‌ها و قاچاق سوخت توسط این شناورها جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: این موضوع افزون بر اندازه‌گیری مصرف سوخت، امکان مدیریت صحیح راهبری شناورها، سنجش موقعیت و کارکرد عملیاتی آنها را نیز با استفاده از این سامانه میسر خواهد کرد و از سوءاستفاده‌های احتمالی یا قاچاق سوخت جلوگیری می‌شود.

 به گفته مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، با توجه به اهمیت آب شیرین تحویلی به شناورها کنترل مقدار آب تحویلی نیز هم‌زمان با کنترل سوخت در دستور اقدام قرار گرفته است.

مهدی‌زاده افزود: افزون بر کاهش تعداد شناور به ۶۰ فروند، کنترل و راهبری بهینه آنها به‌منظور حفظ نیازهای عملیاتی پشتیبانی و ایمنی سازه‌ها و سکوهای دریایی، خطوط لوله‌ جریانی و پایانه‌های صادراتی شرکت نفت فلات قاره ایران در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با تشکیل کارگروه راهبری شناورها و پیگیری اقدام‌های مرتبط به‌صورت تخصصی برای بهینه‌سازی لجستیک دریایی ضمن استفاده حداکثری از توان و شناورهای ساخت داخل، کنترل بهینه سوخت مصرفی شناورها که تا سال‌ها بدون تکلیف و اقدام مؤثر مانده بود با اقدام‌های اخیر و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای نخستین بار در سطح شرکت انجام شد و با این اقدام، اندازه‌گیری بهنگام سوخت مصرفی شناورها با استفاده از سامانه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد تأیید از مرحله آزمایشی پایان یافت و با تأیید نتایج عملکردی، در همه شناورهای استیجاری پیش از ورود به سرویس اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: با توجه به اینکه این شرکت به‌دلیل گستره عملیاتی در خلیج‌فارس دارای بزرگ‌ترین ناوگان شناورهای دریایی است، سامان‌دهی شناورهای عملیاتی و خدماتی به لحاظ ارتباط مستقیم آن با تولید اهمیتی ویژه‌ دارد.

کنترل مقدار سوخت واقعی مصرفی و آب تحویلی به شناورها کمک شایانی به کاهش هزینه‌های جاری مرتبط با لجستیک دریایی و عملیاتی شرکت خواهد کرد.