ابداع استفاده از پساب خانگی برای مزارع و فضای سبز  توسط نوجوان البرزی
ابداع استفاده از پساب خانگی برای مزارع و فضای سبز  توسط نوجوان البرزی
نوجوان البرزی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران ضمن معرفی دستگاه آب تصفیه‌کن در شرایط سخت، به تشریح طرح استفاده از پساب خانگی برای مزارع و فضای سبز پرداخت و گفت: بر این اساس تا حدود 60 درصد مواد عالی تبدیل به مواد معدنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»”باران بلیاسی” در حاشیه هجدهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در تشریح دستگاه تصفیه‌آب گفت: در این دستگاه لایه‌های مختلفی از جنس نمد، پارچه، گاز استریل، ریگ، شن، ماسه، شلتوک برنج و کربن فعال به کار رفته که آب پس از عبور از استوانه‌ای گندزدایی و قابل مصرف می‌شود.
به گفته این مخترع نوجوان، حتی می‌شود این دستگاه را در ابعاد کوچک‌تر و به صورت انبوه تولید کرد. به این صورت که در بسته‌های چندتایی مانند نی برای مصرف‌کنندگان قابل استفاده باشد.

ابداع استفاده از پساب خانگی برای مزارع و فضای سبز
بلیاسی همچنین از طرح تئوری خود برای ساخت دستگاهی به منظور جمع‌‎آوری پساب‌های خانگی رونمایی کرد.
او می‌گوید این پساب‌ها پس از جمع‌آوری در استخرهایی تصفیه و برای آبیاری فضای سبز و مزارع قابل استفاده خواهد بود.
بلیاسی افزود: در این طرح، پساب‌ها از طریق یک سری لوله‌های آب‌بندی شده به محل تصفیه انتقال داده می‌شوند.
وب ادامه داد: پساب‌ها در دو مرحله هوازی و بی‌هوازی با اختلاف طبقاتی که از هم دارند از طریق لوله وارد استخر شده و تا حدود 60 درصد مواد عالی آن تبدیل به مواغد معدنی می‌شود.
بلیاسی می‌گوید در مرحله هوازی چهار استخر برای تصفیه پساب در نظر گرفته شده است که در هر کدام از این استخرها پساب مراحلی از تصفیه را پشت سر گذاشته و قابل استفاده می‌شود. در این استخرها عملیات تبدیل مواد عالی به مواد معدنی و گندزدایی صورت می‌گیرد.