مشاور وزیر نفت در امور زنان: بخش گسترده‌ای از پیشرفت صنعت نفت بر دوش بانوان است
مشاور وزیر نفت در امور زنان: بخش گسترده‌ای از پیشرفت صنعت نفت بر دوش بانوان است
مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده گفت: بخش گسترده‌ای از پیشرفت صنعت نفت بر دوش بانوان پرتلاش، خلاق و نوآور است و اکنون نگاه ویژه‌ای به حل مسائل بانوان شاغل در صنعت نفت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»زینب قیصری دوشنبه ۱۲ دی در نشست با مدیرعامل، مدیر منابع انسانی، رئیس روابط عمومی و نمایندگان بانوان شاغل رسمی، قرارداد مستقیم و پیمانکاری مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید مستمر و پایدار گاز و محصولات جانبی نقش بسیار کلیدی در چرخش اقتصادی کشور دارد و اکنون با همت شما کارکنان پرتلاش این مجموعه، مردم عزیز کشورمان در این روزهای سرد سال با بهرمندی و مصرف بهینه گاز در آرامش و آسایش کامل هستند.

قیصری با تاکید بر نقش بی‌بدیل بانوان شاغل مجتمع گاز پارس جنوبی در دستاوردها و شکوفایی اقتصاد کشور، بیان کرد: هدف از این سفر بررسی مشکلات بانوان شاغل در پالایشگاه‌ها و خانواده‌های ساکن در شهرک مسکونی مجتمع گاز پارس جنوبی و تلاش برای رفع آن‌ها است و در سایه همدلی و کارگروهی بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسائل و مشکلات مهم را در حوزه قانونی مرتفع کنیم.

وی در ادامه گفت: بخش گسترده‌ای از پیشرفت صنعت نفت بر دوش بانوان پرتلاش، خلاق و نوآور است و اکنون وزیر محترم نفت و مدیران ارشد وزارت و شرکت‌های تابعه، نگاه بسیار ویژه‌ای به حل مسائل بانوان شاغل در صنعت نفت دارند.

قیصری با بیان اینکه نقش زنان در توسعه این صنعت نفت بی بدیل و همسان با مردان است، تصریح کرد: با هدف شناسایی استعدادهای خلاق و نوآور، نشست‌های تخصصی زنان صنعت نفت را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم با افزایش مشارکت زنان و زمینه سازی برای توانمندی سازی آن‌ها در حوزه‌های مختلف گام‌های موثری برداریم.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در نشست با نمایندگان بانوان شاغل در مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: بی تردید فعالیت در منطقه پارس جنوبی با توجه به شرایط خاص آب و هوایی، مشکلات و چالش‌های متعددی را همراه دارد که در این بازدید ضمن شناسایی دقیق این مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها تا حصول نتیجه نهایی تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از موارد و مسائل بانوان شاغل در صنعت نفت در حوزه قانون حمایت است و این قانون حمایت از بانوان در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد و بسیاری از موارد و مطالبات بانوان شاغل در صنعت نفت زیر چتر این قانون مرتفع و حل خواهد شد.

قیصری تاکید کرد: بانوان شاغل در صنعت نفت از توانمندی، تخصص و مهارت‌های بسیار ارزشمندی برخوردار هستند و باید با برنامه‌ریزی دقیق زیرساخت‌ها را تغییر دهیم و فضا را جهت استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل بالای بانوان مهیا کنیم.