جلوگیری از خام فروشی و خروج ارز از کشور با تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی
جلوگیری از خام فروشی و خروج ارز از کشور با تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی
مدیرعامل پتروشیمی سنقر گفت: با هدف جلوگیری از خروج ارز و خام فروشی، ساخت پتروشیمی سنقر به عنوان نخستین تولید کننده متیل آمین در کشور در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»«حسین کهتری» امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از طرح پتروشیمی سنقر با اشاره به اینکه ساخت این پتروشیمی در تابستان سال ۹۹ آغاز شد، افزود: متیل آمین برای نخستین بار در این پتروشیمی تولید خواهد شد.

وی ادامه‌داد: واردات متیل آمین باعث خروج ارز از کشور می شود و با بهره برداری از این طرح علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

کهتری با بیان اینکه ساخت پتروشیمی سنقر حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد، گفت: سرمایه گذاری لازم برای اجرای این طرح، ۱۷.۸ میلیون دلار و همچنین ۹ میلیارد ریال است‌.

به گفته وی، متیل آمین در سه گرید در پتروشیمی سنقر تولید خواهد شد. این ماده به عنوان ماده اولیه در صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار می گیرد و خوراک این واحد متانول و آمونیاک است.

مدیرعامل پتروشیمی سنقر خاطرنشان‌کرد: این طرح در پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

وی به چالش های اجرای این طرح شامل تامین آب، برق و گاز اشاره کرد و گفت: چالش اصلی تامین منابع مالی است و با تزریق منابع مالی توانستیم جهش خوبی در اجرای پروژه داشته ایم.

پتروشیمی نگین سنقر با هدف تولید سالیانه ۲۲ هزار ۶۰۰ تن متیل آمین و با چشم انداز تامین خوراک برای بازارهای داخلی تاسیس شده است.

زمین اختصاص یافته به این شرکت ۴.۵ هکتار است که شامل بالادستی تولید متیل آمین و بخش پایین دستی محصولات مشتق گرفته از تولیدات بالادستی است.

منبع: ایرنا