دنیای استکبار از مکتب و تفکر شهید سلیمانی در هراس است
دنیای استکبار از مکتب و تفکر شهید سلیمانی در هراس است
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دنیای استکبار بعد از سه سال که از شهادت حاج قاسم می گذرد، دریافته است که مکتب و فکر شهید سلیمانی قابل مهار نیست و از این موضوع در هراس است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» علی سلاجقه در مراسم بزرگداشت سومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای محیط زیست برگزار شد، با اشاره به ابعاد عظیم شخصیت این چهره ماندگار اظهار کرد: تمام دنیای استکبار هرآنچه در توان داشته و مهیا کرده بود، انباشت و سال‌ها تلاش کرد تا در یک شب، جسم فیزیکی حاج قاسم را از انسانیت بگیرد اما دستاوردش چه بود؟ روح بلند این بزرگوار جاری و توفان سلیمانی بعد از شهادتش شروع شد.

معاون رییس جمهوری در ادامه با اشاره به خاستگاه شهید سلیمانی و شکل‌گیری شخصیت او در کودکی و نوجوانی خاطرنشان کرد: در سال‌های دفاع مقدس همه اقشار، ادیان و مراتب تحصیلی و شغلی در جنگ شرکت داشتند و حاج قاسم جوان در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل با این تکثر آشنا شد و با همه افکار و سلایق نشست و برخاست داشت. به‌واقع مکتبی که مقام معظم رهبری از آن به مکتب حاج قاسم تعبیر کردند، از سال‌های دفاع مقدس شکل گرفت.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خلوص و خدمت را دو ویژگی بارز شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: بعد از پایان جنگ، خدمات این شهید بزرگوار در مناطق شرقی کشور فراموش نشدنی است و تلاشی که در ایجاد معیشت پایدار در این بخش از کشور عزیزمان انجام داد، بسیار ثمربخش بود.

سلاجقه انتصاب شهید سلیمانی به فرماندهی سپاه قدس از سوی مقام معظم رهبری را یک نقطه عطف در زندگی این فرمانده بزرگ توصیف و تاکید کرد: باید ابعاد وجودی حاج قاسم به خوبی ترسیم شود چراکه برخوردش با یتیمان، کودکان، اقشار مختلف مردم، حیات وحش و حتی دشمن درس آموز و بخشی از مکتب اوست.

به گفته وی حاج قاسم همواره از شیطان بزرگ، آمریکا متنفر بود و با او دست و پنجه نرم می‌کرد.

معاون رییس جمهوری در ادامه گفت: ایشان سه مسیر ارتباطی با خدا، خود و مردم را تقویت کرد و پای این سه ارتباط خود تا لحظه شهادت ایستاد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به علاقه عجیب شهید سلیمانی به حضرت زهرا(س)، یادآور شد: این شهید بزرگوار در همه عملیات‌هایی که در آن شرکت داشت از محضر حضرت زهرا(س) استعانت می‌طلبید.

سلاجقه تصریح کرد: دنیای استکبار بعد از سه سال که از شهادت حاج قاسم می‌گذرد، دریافته است که مکتب و فکر شهید سلیمانی قابل مهار نیست و از این موضوع در هراس است.

معجزاتی مثل حاج قاسم الگویی برای انسان‌ها هستند

در این مراسم همچنین امیرحسین قاضی زاده هاشمی – معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره مولفه‌های مکتب حاج قاسم گفت: برای حاج قاسم، عالم، جهان هستی و موجودات این جهان محترم بودند و او به همه مخلوقات خداوند عشق می ورزید و برای آن‌ها خود را به زحمت می‌انداخت تا جایی که جانش را هم در این راه فدا کرد.

وی با بیان اینکه جهان ما افرادی مثل حاج قاسم را کم دارد، تاکید کرد: وجود معجزاتی مثل حاج قاسم در همه زمان‌ها به این دلیل است که خداوند آن‌ها را الگویی برای دیگر انسان‌ها قرار دهد و با آنان اتمام حجت کند.

نسیم السادات عنایتی – مشاور رئیس سازمان و مسئول هماهنگی در امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست – در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی درس آموخته‌های خود از مکتب این شهید بزگوار را بیان کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، افشین علا – شاعر و مولف منظومه سربازنامه که درباره شخصیت و زندگی حاج قاسم سلیمانی سروده شده است – توضیحاتی درباره این کتاب ارایه کرد و ابیاتی از آن را برای حاضران خواند.

در پایان این مراسم با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس پلیس پیشگیری فراجا و مسوول پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست از ۱۳ تن از برندگان مسابقه کتابخوانی سربازنامه تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،پس از پایان این مراسم ضمن رونمایی از یادمان سردار شهید سلیمانی، درختی به یاد او توسط رییس سازمان حفاظت محیط زیست در محوطه این سازمان غرس شد.